Výpredaje by mali prísť v januári

Slovenskí obchodníci sa s povianočným výpredajom príliš neponáhľajú. Poučili sa z predchádzajúcich rokov. Výraznejšie zľavy by mali prísť v januári.

Prvá vlna povianočných výpredajov sa už začala. Týka sa len vybraných druhov tovaru. Druhá vlna očakávaná v januári by mala byť výraznejšia.Prvá vlna povianočných výpredajov sa už začala. Týka sa len vybraných druhov tovaru. Druhá vlna očakávaná v januári by mala byť výraznejšia. (Zdroj: SME – PETER ŽÁKOVIČ)

BRATISLAVA. V stredu sa začala aj na Slovensku vo väčšine obchodov prvá vlna povianočných výpredajov. Kto očakáva dramatické zníženie veľkého množstva tovarov, bude sklamaný.

Za opatrným prístupom reťazcov aj menších obchodov vidí analytik prieskumnej agentúry Terno Ľubomír Drahovský spomienku na minuloročné Vianoce, keď obchodníci začali s výpredajmi pomerne skoro pred sviatkami. „Výpredaje gradovali až do 70 percent a neprinieslo to očakávané tržby,“ povedal. Obchodníci podľa neho pristúpili k osvedčenému modelu z iných krajín Európy. Po prvej menšej vlne výpredajov medzi sviatkami, príde okolo 10. januára razantná druhá vlna.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Prvé zľavy sú mierne

Tesco začalo s povianočnými výpredajmi tiež už na 2. sviatok vianočný. Podľa hovorkyne Oľgy Hrnčiarovej si zákazníci na výpredaje už zvykli a mnohí už s nimi počítajú. „Máme ich zvyčajne dvakrát do roka, v lete a zime a máme s nimi veľmi dobré skúsenosti,“ povedala. Momentálne sú do výpredaja v sieti Tesco podľa hovorkyne zaradené niektoré druhy hračiek, vianočné dekorácie, elektronika, darčekové kozmetické balíčky, športové potreby a zimné odevy so zľavami do 50 percent. „Je to prvá vlna výpredajov. Počítame, že budú pokračovať aj v januári v závislosti od záujmu zákazníkov,“ povedala Hrnčiarová.

V elektrodome NAY budú podľa hovorkyne Tatiany Onderkovej od 4. do 16. januára 2008 zľavy len na vybrané produkty. Zľavy sa budú pohybovať od 10 do 50 percent. Rozsah povianočných výpredajov bude podľa nej závisieť od toho, aké veľké budú skladové zásoby.

SkryťVypnúť reklamu

Hypernova, ktorá výpredaj avizovala dokonca televíznou reklamou, ponúka podľa hovorkyne Lenky Jurikovej zľavy počas celého roka. „Výpredaje na vybrané druhy tovarov sa už začali v stredu. Podľa druhu tovaru ide o zľavy až do 70 percent,“ tvrdí. Prví nakupujúci po sviatkoch neprišli do Hypernovy pre zľavy. „Sme na bežnom nákupe. Čakali sme, že doobeda tu bude menej ľudí,“ reagovali oslovení včera v Bratislave.

Vianoce boli úspešné

Hodnotenie tohtoročných Vianoc vyznieva z úst obchodníkov veľmi pozitívne. Podľa hovorkyne NAY je pre nich dôležitý aj predaj medzi sviatkami a rok sa ešte neskončil. „Vianoce však prebehli podľa našich odhadov a zaznamenali sme nárast,“ povedala. Aj v Tescu dopadli Vianoce nad očakávanie, počty zákazníkov boli vysoké a tržby rástli, povedala Hrnčiarová. Hovorkyňa Hypernovy Juriková zatiaľ konkrétne čísla týkajúce sa obchodovania počas Vianoc nevedela povedať.

SkryťVypnúť reklamu

Podľa analytika Drahovského prvé hodnotenia Vianoc ukazujú, že predaj bol výborný. Ukázala sa ekonomická zdatnosť domácností a prejavila sa v nákupoch. „Celkovo možno povedať, že obchod oproti minulému roku mohol dosiahnuť o 10 percent viac,“ povedal Drahovský.

Vstupu do Schengenu v prílive či odlive zákazníkov zatiaľ ho obchodníci významnejšie nepocítili. Podľa Drahovského ho využili najmä ľudia z pohraničných oblastí. Najväčšiu výhodu bolo podľa neho možné zaznamenať na slovensko-­poľskej hranici. „Sever Slovenska získal Schengenom najviac. Potom Bratislava a okolie do Rakúska,“ povedal.

Top blamáž patrí Carrefouru 2005

Slovo výpredaj na Slovensku najviac sprofanoval reťazce Carrefour, ktorý v roku 2005 pri akcii „Výpredaj storočia“ nemal v zásobe 70 percent tovaru, ktorý sľuboval v katalógu. Približne polovicu tovaru z katalógu nebolo možné identifikovať podľa čísla, názvu či ceny. Správnu cenu nemalo uvedenú až 60 percent tovaru. Obchod takisto účelovo nadhodnotil ceny a z nich poskytol zľavy.

SkryťVypnúť reklamu

Také bolo stanovisko výsledkov kontroly Slovenskej obchodnej inšpekcie, ktorá dala sieti napokon pokutu vo výške troch miliónov korún.

(du)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 532
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 200
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 702
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 3 895
  5. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 958
  6. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 2 824
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 803
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 469
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu