Predvčerom mi prišiel zvláštny mail, v ktorom ma oslovila moja banka. Stálo v ňom:
Vážený klient,
26/11/2007 bol na Váš účet prijatý prevod v cudzej mene vo výške 200 Euro. V súlade so spotrebiteľským súhlasom našej banky je potrebné tento prevod pre jeho úspešné zaradenie na Váš bežný účet potvrdiť.
Pre potvrdenie platby Vás prosíme o návštevu programu ovládania Vášho účtu XY internet banking. Ďalej postupujte podľa predloženého návodu. V prípade neprijatia potvrdenia v priebehu 48 hodín, bude čiastka vrátená odosielateľovi.
Pre vstup do programu internet banking, kliknite sem
S pozdravom
Vaša XY banka
Problémy som doposiaľ žiadne nemala, moje malé transakcie prebehli vždy bez komplikácií. Prekvapilo ma preto, že sa na mňa prostredníctvom takéhoto mailu banka obracia. Naozaj zvláštne. Ale dobre, banka je banka, vie najlepšie sama, čo treba robiť, okrem iného, kto by ma vedel lepšie nasmerovať? Klikla som teda na odkaz v maili a otvorila stránku banky. Vyplnila som požadované údaje podľa zadania a čakala na ďalšie inštrukcie. Tie však neprišli.
Ešte stále sa cítim zvláštne. Neviem, čo mám povedať. Na jednej strane sa mi chce plakať, na strane druhej sa musím nad svojou hlúposťou smiať. Kriminalite na internete som veľkú pozornosť nikdy nevenovala. Sú iné priority, ktoré mi zaberajú dve tretiny z celého dňa. Varovania som spravidla preskakovala, myslela som, že sa mi niečo podobné nemôže stať. Prečo by si vybrali práve mňa?! Suma na mojom účte nie je zase tak vysoká. Po poslednej skúsenosti si však isté veci s najväčšou pravdepodobnosťou začnem intenzívnejšie všímať. Stretli ste sa už niekedy s pojmom phishing? Ktoré znaky pri prihlasovaní do internet bankingu by ste si mali všímať?
www.kartaacitacka.sk