SuperStar si dajú ešte raz

Tretia séria SuperStarje podľa divákov lepšiaako minulé ročníky, najväčší záujem o ňu má mládež. Štvrtá séria si rok počká.

S deťmi, pre deti. SuperStar sa najviac páči publiku, ktoré ešte zápasí s pubertou, v poslednej sérii je z tejto kategórie aj väčšina finalistov. Na snímke Viera Berkyová, 15 rokov.S deťmi, pre deti. SuperStar sa najviac páči publiku, ktoré ešte zápasí s pubertou, v poslednej sérii je z tejto kategórie aj väčšina finalistov. Na snímke Viera Berkyová, 15 rokov. (Zdroj: ČTK)

BRATISLAVA. Aj tretia séria hudobnej súťaže Slovensko hľadá SupersStar patrí k najsledovanejším reláciám na trhu. Sledovanosť je síce lepšia ako pri druhej sérii, no rekord z prvej, 1,8 milióna divákov, zatiaľ nepadol.

Súťaž o spevácku hviezdu sleduje viac ako polovica opýtaných, ukázal prieskum agentúry MVK pre denník SME. Vyše 40 percent hovorí, že reláciu nesleduje. Necelých päť percent opýtaných sa nechcelo vyjadriť. Vzorka začínala ľuďmi od 18 rokov, nezachytáva mladšie ročníky, ktoré najviac uchvacuje tento druh zábavy.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Skutočná popularita programu je ešte o niečo vyššia. Televízia Markíza oznámila, že súťaž má najviac obdivovateľov v kategórii od 15 do 24 rokov a to najmä medzi dievčatami. Z nich sledujú reláciu až tri štvrtiny, z chlapcov viac ako polovica (58 percent). Detských divákov od 4 do 11 rokov ubúda. Pričom priemerná veková kategória zostáva vo všetkých troch ročníkoch SHS rovnaká: u žien to je 35-44 rokov a u mužov 45-54 rokov.

Sledovanosť finálových večerov väčšinou prekročí milión divákov. Vyššiu majú Televízne noviny a seriál Susedia, tiež na Markíze.

Súťaž sa stále páči

Takmer štvrtina opýtaných z prieskumu MVK si myslí, že tretí ročník súťaže, ktorý po prvýkrát vysiela Markíza, je lepší, ako boli prvé dva v STV. Nece­lých 22 percent si myslí, že je rovnaký ako minulé ročníky, približne 9 percent, že je horší.

SkryťVypnúť reklamu

Všeobecne SuperStar sledujú viac ženy ako muži, podľa vzdelania skôr ľudia so stredoškolským vzdelaním. Svojich divákov má najmä medzi študentmi, ženami v domácnosti a nezamestnanými. Najmenej ju sledujú dôchodcovia, invalidi a manažéri.

Určite je zisková

Hoci je súťaž vhodejšia pre komerčné televízie, ako prvá ju v roku 2005 odvysielala verejnoprávna STV. Súkromné televízie úspechu a návratnosti investícií až tak neverili, bol pre ne drahý. STV súťaž prerušovala reklamou, a miliónové pokuty urobili zo SuperStar stratový podnik.

Markíze zákon prerušovať relácie reklamou nezakazuje. „SuperStar je určite zisková, to je predsa ambíciou súkromnej komerčnej televízie,“ povedala hovorkyňa Markízy Oľga Dúbravská. Televízia má opciu aj na štvrtú sériu. „Určite ju nebudeme vysielať v najbližšej sezóne.“

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 564
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 280
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 708
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 074
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 251
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 924
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 846
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 413
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu