Elektrickú energiu v Nemecku odvčera predávajú aj diskontné reťazce

Energetické spoločnosti sú v Nemecku pre rastúce ceny elektriny pod čoraz väčším konkurenčným tlakom a hľadajú priamejšie cesty k osloveniu spotrebiteľa.

BERLÍN. Predaj elektriny odvčera v Nemecku sprostredkúvajú aj potravinové diskontné reťazce. Tri tisícky predajní Lidl a Kaufland lákajú na štartovací balíček „E wie einfach“, v preklade „E ako jednoduchšie“, čo je zároveň názov dcérskej spoločnosti energetickej firmy E.on. Pokiaľ si zákazníci do 30. decembra cez internet alebo telefón objednajú tento produkt, budú mať najmenej dva roky zaručené, že za kilowatthodinu elektriny zaplatia vždy o cent menej než je cena, za ktorú sa prúd bežne predáva v mieste ich bydliska.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

„Zistili sme, že spotrebitelia porovnávajú ceny elektriny rovnako ako pri nákupe potravín,“ povedala podľa denníka Die Welt hovorkyňa E wie einfach Marie-Luise Wolffová.

Rovnako aj spoločnosť Eprimo, ktorá patrí RWE, začala nedávno poskytovať svoje služby aj cez predajcov podnikajúcich v inej branži. Elektrinu predáva v 190 nemeckých predajniach mobilných telefónov The Phone House a nevylučuje ani spoluprácu s jednotlivými drobnými obchodníkmi.

Zatiaľ čo samotná RWE vo svojom kľúčovom regióne Severnom Porýnsku-Vestfálsku zákazníkov hromadne stráca, jej dcéra ich v tomto roku získala už 30-tisíc a predáva elektrinu 170-tisíc odberateľom.

Hamburský poskytovateľ ekologicky vyrábanej elektriny Lichtblick niekoľko týždňov ponúkal elektrinu v obchodoch pražiarní kávy Tchibo. Partnerom Lichtblicku je aj Deutsche Post, železničná spoločnosť Deut­sche Bahn, alebo zásielková spoločnosť Otto Versand.

SkryťVypnúť reklamu

Netradičné odbytové kanály v Nemecku vyhľadávajú aj mobilní operátori. Rovnako oni sa pokúšajú ponúkať údajne výhodné špeciálne tarify v maloobchodných reťazcoch, ako je Aldi, Lidl alebo Tchibo.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 527
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 192
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 702
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 3 861
  5. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 972
  6. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 2 749
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 794
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 477
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu