BERLÍN. Predaj elektriny odvčera v Nemecku sprostredkúvajú aj potravinové diskontné reťazce. Tri tisícky predajní Lidl a Kaufland lákajú na štartovací balíček „E wie einfach“, v preklade „E ako jednoduchšie“, čo je zároveň názov dcérskej spoločnosti energetickej firmy E.on. Pokiaľ si zákazníci do 30. decembra cez internet alebo telefón objednajú tento produkt, budú mať najmenej dva roky zaručené, že za kilowatthodinu elektriny zaplatia vždy o cent menej než je cena, za ktorú sa prúd bežne predáva v mieste ich bydliska.
„Zistili sme, že spotrebitelia porovnávajú ceny elektriny rovnako ako pri nákupe potravín,“ povedala podľa denníka Die Welt hovorkyňa E wie einfach Marie-Luise Wolffová.
Rovnako aj spoločnosť Eprimo, ktorá patrí RWE, začala nedávno poskytovať svoje služby aj cez predajcov podnikajúcich v inej branži. Elektrinu predáva v 190 nemeckých predajniach mobilných telefónov The Phone House a nevylučuje ani spoluprácu s jednotlivými drobnými obchodníkmi.
Zatiaľ čo samotná RWE vo svojom kľúčovom regióne Severnom Porýnsku-Vestfálsku zákazníkov hromadne stráca, jej dcéra ich v tomto roku získala už 30-tisíc a predáva elektrinu 170-tisíc odberateľom.
Hamburský poskytovateľ ekologicky vyrábanej elektriny Lichtblick niekoľko týždňov ponúkal elektrinu v obchodoch pražiarní kávy Tchibo. Partnerom Lichtblicku je aj Deutsche Post, železničná spoločnosť Deutsche Bahn, alebo zásielková spoločnosť Otto Versand.
Netradičné odbytové kanály v Nemecku vyhľadávajú aj mobilní operátori. Rovnako oni sa pokúšajú ponúkať údajne výhodné špeciálne tarify v maloobchodných reťazcoch, ako je Aldi, Lidl alebo Tchibo.