ckej Syracuse University.
Manažérky, ktoré pôsobia ko nepriateľské a necitlivé k pocitom druhých, považujú zamestnanci za zlých nadriadených. Mužov rovnakých vlastností však nie. To je záver výskumu odbornej asistentky v oblasti manažmentu na Whitman School of Management pri americkej Syracuse University.
Kristin Byronová skúmala 44 študentov pracujúcich v rámci štúdia MBA na čiastočný úväzok v pozíciách nadriadených a 78 manažérov spoločností z oblasti pohostinstva, ktoré spolupracujú s univerzitou.
Zistila, že manažérky, ktoré nedokážu odhaliť svoje emócie považujú zamestnanci za menej ľudské, a preto sú s nimi menej spokojní. Muži, ktorí sa správajú rovnako, však nespokojnosť zamestnancov nevyvolávajú.
„Zdá sa, že od žien sa očakáva, že budú citlivejšie k emóciám druhých a dokážu im poskytnúť emocionálnu podporu. Na základe toho ich posudzujú, či sú chápajúce, priateľské, podporujúce a citlivé,“ vysvetľuje Byronová. „To však nie je základom posudzovania manažérov. U manažérov aj mužov všeobecne je omnoho dôležitejšie, aby ich zamestnanci vnímali ako analyticky uvažujúcich, logických a schopných zdôvodňovať veci, než ako tých, ktorí vyjadrujú záujem o druhých.“
Autor: Zdroj: Online Recruitment Magazine