BRATISLAVA. Tlačová agentúra Slovenskej republiky sa mení: presťahovanie redakcie a archívov do novej budovy J&T bude ukončené tento víkend. TASR má aj nové logo a poskytuje priestor blogerom.
Nové logo vychádza z podpisu agentúry. „Zámerne tam nemáme ďalšie grafické riešenia či farebnosť. Vystihujeme podstatu agentúry, ktorá získava a šíri informácie bez zbytočností a vaty,“ hovorí Anna Ghannamová riaditeľka komunikácie TASR.
Server Mediálne.sk upozornil, že sa nové logo podobá na logo talianskeho poskytovateľa internetového pripojenia tiscali. Ghannamová hovorí, že pri výbere loga skúmali len to, či sa nepodobá na niektorú tlačovú agentúru a že použili voľne dostupný druh písma. Aj grafik Pavol Choma pripúšťa, že zvolený font je bežný.
TASR nedávno zmenila aj dizajn a obsah internetovej stránky a po novom na nej uverejňuje aj blogy, čo je pre agentúru nezvyčajné. „Dá sa robiť transparentné spravodajstvo“ a názory uverejňovať tam, kde je to etické a žiaduce,“ hovorí Ghannamová. Na začiatku rátajú s piatimi až desiatimi blogermi. Stoja aj o externistov, vlastným spravodajcom chcú dať šancu predviesť svoj novinársky potenciál nad rámec bežných správ.
Na ich stránke sú zatiaľ len dva blogy. Jeden patrí Vladimírovi Puchalovi, riaditeľovi stratégií TASR, ktorý bol aj vo vedení Slovenského rozhlasu v čase, keď ho viedol súčasný šéf TASR Jaroslav Rezník.
Druhý je blog spravodajcu TASR Tomáša Štorcela, ktorý v úvode napísal, že „dostal za úlohu“ napísať blogový príspevok. Ako dôvod blogovania uvádza, že odmieta byť ďalej terčom otázok známych, či robí tam, kde sa píše „tá nuda“.