Ak chcete šéfa úspešne riadiť, musíte pochopiť jeho potreby, pracovný štýl a tlaky, ktorým čelí.
Šéfovia sú často nespokojní, lebo zamestnanci trávia príliš veľa času robením nesprávnych vecí. Nemusí to byť ich chyba, naopak, šéf možno nedokáže jasne povedať, čo vlastne chce. Preto sa vždy zaujímajte o šéfove priority a zistite, čo presne od vás očakáva. Ak sa nedokáže vyjadriť, navrhnite mu napríklad poradu, na ktorej prediskutujete ciele projektu alebo mu pošlite detailný plán na schválenie.
Možno je chyba v komunikácii – šéfovi nevyhovuje taký spôsob komunikácie ako vám. Zamyslite sa, čo robí šéf radšej: číta alebo hovorí? A podľa toho zvoľte vhodný spôsob. Ale dôležité je aj množstvo informácií – niektorí chcú o všetkom množstvo detailov, iní len stručné zhrnutie. Niektorí šéfovia chcú všetko, čo robíte najprv konzultovať, iní žiadajú informácie, až keď hrozí kríza, alebo ide o vážnu vec. Ak zistíte šéfove preferencie, vaše vzťahy budú lepšie.
Autor: Zdroj: Management Issues