Pozor, aj tento text môže byť mystifikáciou!

V marketingu pracujú dve fajty ľudí. Jedni sú skôr seriózni, vážni, ba až sterilní – to sú tí, čo pracujú s číslami. Druhí sú zväčša uvoľnení, veselí a spontánni ľudia, ktorých úlohou je vymyslieť konkrétnu reklamu. Obe skupiny majú jeden spoločný cieľ: n

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ– core77.com)

ájsť kľúč k tomu, ako zaujať spotrebiteľa.

V marketingu pracujú dve fajty ľudí. Jedni sú skôr seriózni, vážni, ba až sterilní – to sú tí, čo pracujú s číslami. Druhí sú zväčša uvoľnení, veselí a spontánni ľudia, ktorých úlohou je vymyslieť konkrétnu reklamu. Obe skupiny majú jeden spoločný cieľ: nájsť kľúč k tomu, ako zaujať spotrebiteľa.

Existuje veľa možností, ako to dosiahnuť. Po čase však každý, kto pracuje v marketingu, zistí, že je to stále o tom istom: televízna reklama, inzeráty, bilbordy, sem-tam nejaký on-line marketing a „netradičné médiá“.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

A po obsahovej stránke? Imidž, cenové zvýhodnenie, šťastná rodinka, humor... Klasika.

Ako naozaj zaujať spotrebiteľa?

Jedna z najpôsobivejších foriem, ako zaujať, je využiť mystifikáciu. Princíp je pomerne jednoduchý. Zverejníte prekvapivú, trocha záhadnú informáciu, ktorá sa zdá priam neuveriteľná, ale ktorá zároveň vykazuje všetky znaky serióznosti. Ak to nepreženiete, nasadíte ľuďom do hláv poriadneho chrobáka. „Čo ak je to naozaj pravda?“ povedia si a ich fantázia začne pracovať na plné obrátky.

Skvelým príkladom využitia mystifikácie v reklame je dokumentárny film „Tajomstvo Dalarö“. V štýle Blair Witch sa autori pokúšajú poodhaliť tajomstvo, ako je možné, že si 32 ľudí z malého švédskeho mestečka kúpilo v jeden deň Volvo S40 bez toho, aby tušili, že si ho kupujú aj ostatní? (Viac informácií na blogu Michala Pastiera na Medialne.sk.)

SkryťVypnúť reklamu

A ako zaujať „suchárov“ z marketingu? Ako inak, taktiež mystifikáciou. Minulý týždeň zverejnila firma trendwatching.com šokujúcu správu.

Hitom sú novorodenci, čo milujú značky

Vraj najnovším hitom marketingu je ovplyvňovanie ešte nenarodených bábätiek. Podľa e-mailom zaslaného bulletinu, švajčiarski vedci zistili, že ak sú tehotné mamičky dostatočne dlho vystavené reklamným znelkám a sloganom, až 77 percent novorodencov spoľahlivo rozoznáva a dokonca preferuje značky, ktoré na ne počas tehotenstva pôsobili.

Ako sa píše v správe, existuje už nielen web stránka, kde rodičia môžu vytvoriť svojim ešte nenarodeným deťom značkový priestor na hranie, ale dokonca im aj objednať „vzdelávacie puzzle značiek“. Cena: 36 eur.

Viem, si predstaviť, že niektorí „marketingoví inžinieri“ si už mädlili ruky nad novou možnosťou ovplyvňovania zákazníkov. Mňa to úprimne vydesilo.

SkryťVypnúť reklamu

Našťastie, na druhý deň dorazila správa: Je to len vtip, mystifikácia, nie je to skutočnosť. Firme išlo o nastavenie zrkadla fanatickým marketérom, o výsmech konzumerizmu a tak trocha aj o sebairóniu.

Nenaletieť je čoraz ťažšie.

Autor: Marián Timoracký, marketingový poradca United Consultants

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 587
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 307
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 712
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 121
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 338
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 909
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 863
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 392
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu