Fajčíme?

Nadopovaný kokaínom ako Martina Hingisová chodí do roboty asi málokto, ale priaznivcov marihuany by sa i v týchto novinách určite našlo viac. Je to v prípade seriózneho média problém?

Minulý týždeň sme priniesli výsledky prieskumu, v ktorom sa vyše 12 percent Slovákov priznalo, že už aspoň raz vyskúšali marihuanu. Pokiaľ by pri spracovaní témy niekomu vážne napadlo doplniť ju o vnútroredakčnú anketu s rovnakou otázkou, viedlo by to k viacerým ťažkým otázkam. Predpokladajme totiž, že by mini-prieskum ukázal, že počet užívateľov v redakcii nie je nulový. Alebo, že dokonca presahuje celoslovenský priemer. Čo potom? Môžeme to napísať? Je dôležitejšia pravda alebo imidž novín? Musia mienkotvorné médiá pre svoju zodpovednosť za dianie v krajine na seba klásť oveľa prísnejšie nároky ako bežní ľudia a budovať si imidž­ čistoty, podobný tomu, o aký by mali usilovať napríklad politické strany? A čo alkoholici, gambleri, transvestiti a neverní manželia? Majú v médiách miesto?

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

V dobrej televízii, rádiu alebo novinách by mali pracovať ľudia, ktorí dokážu pochopiť dianie okolo seba a zaujímavo a zrozumiteľne ho sprostredkovať iným. Zároveň by mali byť schopní vytvoriť si na veci vlastný názor, s ktorým môžu ľudia súhlasiť alebo nesúhlasiť. Aby novinár mohol splniť túto úlohu, potrebuje okrem talentu ešte dve veci – životné skúsenosti a schopnosť poučiť sa z nich. Čím viac rôznorodých skúseností sa v redakcii stretne, tým lepšie. Neznamená to, že podmienkou prijatia do médií má byť drogová minulosť alebo rozpad vlastnej rodiny. „Normálnosť“ je nakoniec plnohodnotnou súčasťou pestrosti. Ale ak majú médiá byť pre ľudí, malo by sa v nich stretnúť všetko ľudské (pokiaľ je aspoň čiastočne legálne). Médiá plné svätcov by totiž nešírili dobro. Šírili by nepochopenie a nudu.

SkryťVypnúť reklamu

Autor: zástupca šéfredaktora denníka SME

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 587
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 307
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 712
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 121
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 338
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 909
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 863
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 392
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu