TRENČÍN. Medzi prioritami budovania ciest I. triedy na roky 2007 až 2010, ktoré schválila vláda, je zaradený aj nový trenčiansky most. Iveta Fedorová zo Slovenskej správy ciest povedala, že reálny začiatok výstavby je rok 2008.
Cez rieku Váh vedie v Trenčíne jediný most. Mesto Trenčín investovalo do projektovej dokumentácie mosta takmer 50 miliónov korún, hoci investorom je štát. Dokumentáciu už má Slovenská správa ciest, tá bude teraz žiadať o stavebné povolenie, nasledovať bude tender na zhotoviteľa mosta.
Výstavba by mala byť ukončená v roku 2011, predpokladané náklady predstavujú 2,5 miliardy korún. Druhý cestný most bude stáť asi dva kilometre južne od súčasného.(sita)
Pozemná lanovka bude komfortnejšia
STARÝ SMOKOVEC. Pozemná lanovka zo Starého Smokovca na Hrebienok bude mať odzajtra nové kabíny. Dodávateľom vozňov a technológie bude rakúsko-švajčiarsky koncern Doppelmayr / Garaventa. S novými vozňami sa zvýši kapacita kabín zo 130 na 160 osôb, za hodinu teda lanovkári dokážu prepraviť až 1300 osôb namiesto súčasných 900.
Jazdná rýchlosť sa zvýši na 10 metrov za sekundu. Kabíny majú moderné zabezpečovacie systémy, napríklad dva samostatné brzdné okruhy, kontrolu polohy ťažného lana, sledovanie aktuálnej polohy vozňov.
Pozemná lanovka zo Starého Smokovca na Hrebienok je jediná na Slovensku, meria 1937 metrov.