Motivácia je úzko spätá s hodnotami zamestnancov. Je preto dôležité odhaliť, aké hodnoty vaši ľudia uznávajú a ako vnímajú svet.
Naučte sa pracovať s niekoľkými generáciami – pracovnú silu tvoria rôzne generácie s odlišnými potrebami a túžbami. Zatiaľ čo zamestnanci narodení počas druhej svetovej vojny vyžadujú autoritu, mladší sú samostatnejší a skôr hľadajú rovnováhu medzi pracovným a osobným životom. Myšlienkový a hodnotový systém človeka sa formuje v ranej mladosti, mali by ste teda vedieť ako vyzerala doba v mladosti vašich ľudí, aby ste mohli pochopiť ich náhľad na svet.
Nespoliahajte na to, že peniaze zariadia za vás celú motiváciu. Vyskúšajte jednoduchý test: napíšte si na papier štyri slová - peniaze, príležitosti, uznanie a životný štýl. Potom ich zoraďte podľa dôležitosti a o to isté požiadajte aj svoj tím. Budete prekvapení, že pre väčšinu ľudí nie sú peniaze na prvom mieste.
Keď budete svojich zamestnancov motivovať len vonkajšími faktormi (ako sú peniaze, rôzne privilégiá, ďakovné listy či večierky), ktoré nevychádzajú z ich individuálnych osobností, dočkáte sa po určitom čase toho, že baše snahy stratia motivačný potenciál. Hľadajte preto spôsoby, ako odhaliť individuálne ciele zamestnancov, ich silné stránky a hodnoty.
Autor: Zdroj: Refresher publications, Infoservis.insite.cz