Odpoveď je jednoduchá. V oblasti Nitry a Trnavy pôsobí niekoľko veľkých firiem - stačí menovať napríklad automobilku PSA Peugeot Citroën - a tie už nejaký čas signalizujú nedostatok kvalifikovaných ľudí. Je teda logické aj prezieravé, že firma, ktorá myslí dopredu, bude sa snažiť udržať si svojich zamestnancov.
Najmä, keď títo ľudia pomáhali rozbiehať výrobu a už sú s firmou „starí známi“.
Praktická pomoc – relokačný balíček
“Doterajší úspech dosiahla naša spoločnosť vďaka svojim zamestnancom. Vytvorili pevný a veľmi dynamický kolektív, pre ktorý je charakteristické vysoké nasadenie a flexibilita,“ tvrdí Helena Windisch, ktorá je zodpovedná za Corporate Communication a PR spoločnosti. „Relokačný balíček ich nemá len motivovať, ale skutočne im prakticky pomôcť pri relokácii.“
Balíček obsahuje finančnú i nefinančnú motiváciu (napríklad ponuku bezplatnej podnikovej dopravy do zamestnania), jeho náplň však nie je rovnaká pre všetkých.
„Líši sa podľa pozície a závisí aj od toho aký dlhý čas pracuje daný človek vo firme,“ spresňuje Windisch.
Isté je, že ak je firma so svojimi zamestnancami spokojná, je pre ňu výhodnejšie investovať do motivácie a relokačného balíčka ako financovať personálne výbery a zaškoľovanie nových ľudí.
Sony zatiaľ nepociťuje nedostatok pracovných síl
Sony má navyše ďalšie plány na rozširovanie výroby, ktoré predpokladajú prijatie ďalších stoviek zamestnancov.
Podľa Heleny Windisch chcú zamestnať 1 500 zamestnancov vo výrobnom závode Sony v Nitre do konca roka 2007 a do konca roka 2008 približne 3000 ľudí. „Ide predovšetkým o pozície s technickým zameraním. Momentálne obsadzujeme pozície ako operátor, zmenový inžinier, procesný technik. K nim však pribúdajú aj pozície nevýrobné,“ informuje Windisch a dodáva, že firma zatiaľ nepociťuje nedostatok pracovných síl.
Stále prepracovanejšie sociálne programy (najmä firiem so zahraničným vlastníkom) aj benefity, ktoré firmy svojim zamestnancom ponúkajú, však upozorňujú na to, že zamestnávatelia si začínajú opäť aj u nás kvalitných a verných zamestnancov vážiť.
Autor: gal