Hľadajú zdravých partnerov

Coca­Cola a PepsiCo hľadajú partnerov pre uspokojenie tých zákazníkov, ktorí bublinkový sladený nápoj nepovažujú za synonymum zdravého štýlu.

KFC si za svojho parntera zvolila namiesto tradičnej Pepsi konkurenta Coca–Colu.KFC si za svojho parntera zvolila namiesto tradičnej Pepsi konkurenta Coca–Colu. (Zdroj: SME – MILAN DAVID)

BRATISLAVA. Obri gastronomického priemyslu – Coca-Cola a Pepsi sa vyrovnávajú s meniacimi sa chuťami svojich spotrebiteľov.

Obzvlášť viditeľné sú tieto zmeny v Spojených štátoch. Ide o trh, ktorý je pre obe firmy kľúčový a navyše tradične určuje celosvetové trendy. U Američanov výrazne rastie obľuba menej sýtených a sladených nápojov, takých, o ktorých si zákazníci myslia, že sú zdravšie.

Bubliny nie sú trendy

Ľadové čaje a ochutené minerálky postupne získavajú popularitu na úkor kolových nápojov. Napríklad Coca-Cola zaznamenala v poslednom štvrťroku celkový nárast predaného objemu nápojov o 6 percent. Segment sýtených nápojov narástol o 4 percentá, zatiaľ čo nesýtené nápoje narástli za rovnaké obdobie o 14 percent.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Podobný trend zaznamenala aj Pepsi, ktorej celkový objem predaja v Spojených štátoch klesol o jedno percento. Predaj sýtených nápojov klesol dokonca o 3 percentá, kým „bezbublinkové drinky“ zaznamenali nárast o 2 percentá.

Je možné predpokladať, že význam trhu s nesýtenými nápojmi bude stúpať. Spolu s ním budú získavať na váhe aj doteraz „vedľajšie“ značky.¶

Čo chýba v ponuke, to si kúpia

Obe spoločnosti sa preto snažia posilňovať svoje portfólio značiek aj nákupmi. Coca-Cola si akvizíciou výrobcu ochutených vôd Energy Brands, známeho pod značkou Glacéau, posilnila svoje postavenie na americkom trhu. Za spoločnosť zaplatila viac ako 4 miliardy dolárov, pričom ponúkla dvojnásobnú sumu ako ďalší záujemca.

Ukazuje to, ako veľmi potrebovala Cola v tomto segmente získať značku, ktorá by mohla konkurovať Pepsi. Tá mala na americkom trhu v čase akvizície rádovo vyšší trhový podiel ako Coca-Cola.

SkryťVypnúť reklamu

Pepsi zareagovala na domáce posilnenie Coly vytvorením spoločného podniku s potravinárskym gigantom Unilever.

Pred dvoma týždňami oznámili vytvorenie spoločnosti Pepsi Lipton International, ktorej úlohou bude prenikať so značkou ľadových čajov na nové trhy.

Na Pepsi už netrvajú

BRATISLAVA. Tradiční návštevníci reštaurácií Kentucky Fried Chicken (KFC) by boli v ich slovenských pobočkách pravdepodobne pre­kvapení. Značka KFC sa tradične spája s nápojmi od Pepsi, na Slovensku vám ponúknu Coca-Colu.

Ku smaženému kurčaťu sa zásadne pila Pepsi od roku 1986, keď PepsiCo kúpila značku KFC. Pravidlom to bolo len do roku 1997, keď sa KFC spolu s Pizza Hut a Taco Bell od PepsiCo odtrhli a založili si vlastnú firmu. Tá sa v súčasnosti volá YUM! Brands a je najväčšou franchiesovou spoločnosťou na svete.

SkryťVypnúť reklamu

Slovenské KFC tak už dostalo pri výbere partnerstva voľnú ruku. „Rokovali sme s oboma firmami a rozhodli sme sa pre Coca-Colu, pričom materská spoločnosť KFC nám do toho vôbec nezasahovala“ povedal

manažér spoločnosti Queens­way Radek Vlk, ktorá na Slovensku a v Rakúsku sieť KFC prevádzkuje.

(pst)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 546
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 240
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 704
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 3 995
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 048
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 939
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 824
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 447
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu