Čo bude?

Horoskopy bývali niekedy na titulnej strane tohto denníka. Až importované žurnalistické zásady a snaha budiť zdanie serióznosti ich zatlačili hlbšie do novín. Teraz valcujú spravodajské internetové stránky. Niet sa čo čudovať. Ľudí vždy zaujímalo oveľa vi

ac to, čo bude, ako to, čo bolo.

Horoskopy stelesňujú vrcholnú formu žurnalizmu a najlepšie napĺňajú poslanie médií. Tým je v prvom rade informovať o tom, čo sa deje. Médiá však majú nielen reportovať, čo sa stalo, ale hlavne ľuďom vysvetliť, ako to zmení ich životy. Inak im správy môžu byť ukradnuté. Horoskopy preskočia nudnejšiu časť o aktuálnom dianí a idú hneď k veci – povedia ľuďom, aké zmeny môžu čakať. Či sa stanete chudobným pre vyššie dane, hypotekárnu bublinu alebo požiar, vám nakoniec môže byť jedno.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

V druhom rade majú médiá prinášať užitočné informácie. Žiadna nie je užitočnejšia ako tá, či zmeniť prácu, konečne sa oženiť a kedy sa napraví vyskočené koleno.

No a napokon médiá majú aj baviť. Napriek vážnosti tém sa horoskopom darí aj to.

Tým čitateľom a divákom, ktorým nevyhovuje označenie „horoskopy“, ich médiá podsúvajú v inteligentnejšie pôsobiacom obale. Kto vyhrá zajtrajší zápas? Posilní koruna? Kedy zbombardujeme Irán? Bude v zime zima? Samé veštby. A či ich dáte na športové, alebo ekonomické strany, alebo stránky, určite budú baviť všetkých. Aj tých, čo inak veštby nemusia.

Už dnes to niektoré médiá dotiahli tak ďaleko, že dôveryhodnosť ich spravodajstva a horoskopov je približne rovnaká. Na predvídaní budúcnosti však predsa bude treba ešte popracovať. Denníky majú v cestovaní časom významný náskok – ako jediné už teraz píšu o dnešku ako o včerajšku. Ďalší dôkaz, že noviny sú médiom budúcnosti.

SkryťVypnúť reklamu

Na strane 14 píšeme, že dnes sa bude niekto chcieť baviť na môj účet, ale nenaletím mu. Toto je informácia, akú čakám od svojho média.

Autor: zástupca šéfredaktora denníka SME

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 558
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 274
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 708
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 057
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 215
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 928
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 838
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 419
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu