Recyklovaný snežný pluh

Ak vymyslíte niečo, čo pred vami už niekto raz vymyslel, pravdepodobne to nebude príliš originálne. Skúste dnes namaľovať Monu Lisu a podpísať sa pod ňu. Budete na smiech. Reklamné agentúry to neraz robia, a namiesto výsmechu im za to klienti ešte aj dobr

e platia.

Ak vymyslíte niečo, čo pred vami už niekto raz vymyslel, pravdepodobne to nebude príliš originálne. Skúste dnes namaľovať Monu Lisu a podpísať sa pod ňu. Budete na smiech. Reklamné agentúry to neraz robia, a namiesto výsmechu im za to klienti ešte aj dobre platia.

Áno, hovorím o vykrádaní alebo eufemisticky povedané recyklácii nápadov, cudzích reklám, filmov či obrazov. Niektorí reklamní tvorcovia sa k tomu hrdo hlásia, odvolávajúc sa na post­modernú axiómu, podľa ktorej sa „už predsa nič nové nedá vymyslieť“, iní sa stanú recyklátormi, ani nevedia ako.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Nevadí, nespomenú si

V reklamných agentúrach sa opakuje vždy znova a znova ten istý príbeh: mladý, ambiciózny copywriter (textár, ten, čo vymýšľa reklamy – z angličtiny) so zanietením oboznámi kolegov so svojím geniálnym nápadom. „Ale veď presne takú istú reklamu mala pred pár rokmi firma XY,“ ozve sa zozadu nejaký hnidopich. Nato zaznie takmer vždy rovnaký argument: „Nevadí, to si dnes už nikto nepamätá.“ Alebo niekto príde s geniálnym nápadom, podľa ktorého sa natočí reklama, a potom sa zistí, že presne takú istú reklamu vymysleli v rovnakom čase aj kdesi v Tanzánii. Oups!

Sú však aj takí reklamní tvorcovia, ktorí natvrdo povedia: „Urobíme to presne tak, ako bola tá známa reklama na...“ (športové oblečenie, parfum alebo nebodaj prací prášok). Nepotrebujú nikomu nič vysvetľovať.

SkryťVypnúť reklamu

Už to tu raz bolo

Stáva sa, že niekto „objaví Ameriku“ a nevedomky natočí reklamu, ktorá je notoricky známa všetkým, čo sa o reklamu už niekedy aspoň trochu obtreli. Ako v každej oblasti ľudskej činnosti, aj v reklame totiž existuje čosi také ako Hokejová sieň slávy. Volá sa 100 najlepších reklám všetkých čias. Okrem iných do nej patrí aj „Snow plow“ (snežný pluh, radlica – z angličtiny) z roku 1963. V reklame máme možnosť vidieť malé auto, ako sa s nesmiernym úsilím prediera snehovou fujavicou. Hlas mimo obrazu hovorí: „Aj vás vždy zaujímalo, ako sa do práce dostane vodič snežného pluhu? No predsa Volkswagenom!“

Súčasná reklama značky Opel je o poznanie horšia. Vyzerá neúprimne, neautenticky, umelo. A čo je najhoršie,­ recyklovane.

SkryťVypnúť reklamu

Autor: Marian Timoracký marketingový poradca United Consultants

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 564
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 280
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 708
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 074
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 251
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 924
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 846
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 413
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu