Dramatický pokles cien neprišiel

Klienti mobilných operátorov, ktorí očakávali od tretieho operátora SMS správy za korunu či výrazne lepšiu ponuku akciových mobilov, sú sklamaní.

Aj keď mnoho klientov Orangeu a T­Mobilu čakalo od príchodu tretieho operátora viac, ich záujem o služby O2 prekvapil. Už teraz má O2 podiel na trhu takmer 10 percent, čo je dvakrát toľko, ako plánovala spoločnosť mať na konci roka.Aj keď mnoho klientov Orangeu a T­Mobilu čakalo od príchodu tretieho operátora viac, ich záujem o služby O2 prekvapil. Už teraz má O2 podiel na trhu takmer 10 percent, čo je dvakrát toľko, ako plánovala spoločnosť mať na konci roka. (Zdroj: SME– PAVOL FUNTÁL)

BRATISLAVA. „Čakal som viac.“ To bola asi najčastejšia reakcia na prvé ponuky tretieho operátora O2, ktorý spustil prevádzku vo februári tohto roka. Jeho nevýhodou bolo aj to, že prví klien­ti síce mohli volať za dve koruny za minútu, no len iným klientom O2, ktorých nebolo až tak veľa. V súčasnosti deklaruje tretí operátor „takmer pol milióna klientov“. Na porovnanie, T-Mobile mal na konci minulého roka vyše 2,2 milióna a Orange reportoval svojej materskej firme okolo 2,7 milióna klien­tov (3,008 milióna pri rovnakej metodike, ako používajú ostatní slovenskí operátori).

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

So zaujímavou ponukou prišiel nováčik až v septembri, keď predstavil paušály porovnateľné s tými od konkurencie. V rámci akcie mohli klienti získať volania za korunu do všetkých slovenských sietí na deväť a viac mesiacov pri ročnej viazanosti. Táto ponuka je zaujímavá aj v prípade, že klient volá viac do konkurenčnej siete, ako do vlastnej.

Esemesky nezlacneli

Od príchodu tretieho operátora si klienti Orangeu a T-Mobilu sľubovali SMS správy za korunu, lepšie telefóny v akcio­vých ponukách, väčšiu starostlivosť o zákazníka či výhodnejšie dátové balíky na pripojenie na internet. Tí, ktorí čakali lacné textové správy alebo výhodnejšie dátové balíky, sa zatiaľ nedočkali. Esemesky stoja v O2 tri koruny, čo je niekedy aj viac ako u konkurencie. Dátové balíky sú podobné ako u konkurencie.

SkryťVypnúť reklamu

V niektorých prípadoch podliezol nováčik ceny volaní v štandardnej ponuke paušálov konkurencie. Vladimír Ondrovič z Asociácie telekomunikačných operátorov však hovorí, že z celkového pohľadu pokles cien nie je zatiaľ viditeľný. „Ponuky operátorov je navyše problematické porovnávať, keďže portfólio O2 je iné ako u ostatných dvoch operátorov,“ povedal.

Odlišný pohľad má Telekomunikačný úrad, ktorý sa však k stavu na trhu vyjadruje zdržanlivo. „Príchod tretieho operátora na trh je vidieť aj na cenovej politike všetkých operátorov,“ povedal hovorca úradu Roman Vavro. Dodal, že ďalšie pozitívne zmeny sa dajú očakávať s rozširovaním vlastnej siete O2.

V súčasnosti totiž nový operátor platí za prenájom siete T-Mobilu, a teda niektoré volania musí dotovať. Situáciu na trhu však bude môcť úrad zhodnotiť až po ukončení analýz relevantných trhov, ktoré práve prebiehajú.

SkryťVypnúť reklamu

Bitka o klientov sa zostrila

Najväčším prínosom príchodu tretieho operátora na trh je boj operátorov o klienta. „Po príchode O2 si môžeme všimnúť, že sa ostatní dvaja hráči na trhu začali viac snažiť o zákazníka,“ povedal Ondrovič. Napríklad T-Com a T-Mobile už v súčasnosti označujú svoje akciové ponuky za vianočné.

Mnoho klientov, ktorým sa skončí viazanosť v lete, totiž čaká na vianočné akcie. Tie zväčša bývajú najvýhodnejšie. „Hodnotiť vplyv O2 na trh je však zatiaľ predčasné, pôsobí na ňom totiž len krátko,“ povedal Ondrovič.

Príchod tretieho operátora sa prejavil aj na výraznom náraste rozšírenia mobilov medzi obyvateľmi Slovenska. Na konci roka 2006 používalo mobilné telefóny 4,9 milióna klientov, čo je zhruba 90-percentná penetrácia. Na konci júna už bola penetrácia takmer 100 percent a v súčasnosti sa pohybuje na úrovni 102 percent. Počas vianočných sviatkov sa však dá počítať s výraznejším rastom poč­tu klientov ako v iných častiach­ roka.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 561
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 279
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 708
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 065
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 243
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 925
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 845
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 415
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu