Podnet by mal posúdiť znalec či skúšobňa

Na jar tohto roka sme si dali robiť plastové okná. S jedným oknom na balkóne máme problém. Keď ho otvoríme ako vyklápačku, naspäť nám nejde dobre zavrieť, bojíme sa, že nám vypadne.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ SME – PETER ŽÁKOVIČ)

Na jar tohto roka sme si dali robiť plastové okná. S jedným oknom na balkóne máme problém. Keď ho otvoríme ako vyklápačku, naspäť nám nejde dobre zavrieť, bojíme sa, že nám vypadne.

Už sme viackrát do firmy telefonovali. Raz nám ho pri­šli pozrieť, ale chyba sa opakuje. Telefonovali sme, ale sú zaneprázdnení. Okno je podľa mňa neodborne urobené, od začiatku sú s ním problémy. Ako máme ďalej postupovať? Dokedy môžeme čakať na vybavenie reklamácie? Neplynie nám zbytočne záručná lehota?

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Aký je postup v prípade, ak dodávateľ odkladá riešenie reklamácie?

SkryťVypnúť reklamu

Adriana B.


Ak ste tak ešte neurobili, uplatnite si písomnú reklamáciu. Od uplatnenia reklamácie má predajca či poskytovateľ služby maximálne 30 dní na jej vybavenie.

Ak ste uplatnili reklamáciu po 1. júli tohto roku, teda už v období účinnosti nového zákona o ochrane spotrebiteľa č. 250/2007, v zmysle § 18, ods. 4 je „predávajúci povinný, ak reklamáciu neuzná do troch pracovných dní, výrobok zaslať na vlastné náklady na odborné posúdenie“. Podľa § 2, ods. n je odborným posúdením vyjadrenie znalca alebo stanovisko vydané autorizovanou, notifikovanou alebo akreditovanou osobou. V praxi to znamená, že nie je možné reklamáciu zamietnuť na základe posúdenia veci predajcom, dodávateľom, výrobcom, dovozcom či servisnou organizáciou.

V prípade, ak reklamácia nebola alebo nebude vybavená do 30 dní, ide o porušenie zákona, ktoré môže postihnúť sankciou Slovenská obchodná inšpekcia. Na jej územne príslušný inšpektorát môžete dať podnet na preskúmanie postupu dodávateľa plastového okna. Slovenská obchodná inšpekcia však nemôže vstupovať do vecného riešenia reklamácie. Uznať reklamáciu spotrebiteľa môže donútiť predajcu či poskytovateľa služby len súd. O mimosúdne sprostredkovanie riešenia sporu môžete požiadať aj Združenie slovenských spotrebiteľov.

SkryťVypnúť reklamu

Miroslav Tulák,

výkonný riaditeľ

Združenia slovenských spotrebiteľov


SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 588
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 313
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 712
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 125
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 341
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 906
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 870
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 384
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu