Na jar tohto roka sme si dali robiť plastové okná. S jedným oknom na balkóne máme problém. Keď ho otvoríme ako vyklápačku, naspäť nám nejde dobre zavrieť, bojíme sa, že nám vypadne.
Už sme viackrát do firmy telefonovali. Raz nám ho prišli pozrieť, ale chyba sa opakuje. Telefonovali sme, ale sú zaneprázdnení. Okno je podľa mňa neodborne urobené, od začiatku sú s ním problémy. Ako máme ďalej postupovať? Dokedy môžeme čakať na vybavenie reklamácie? Neplynie nám zbytočne záručná lehota?
Aký je postup v prípade, ak dodávateľ odkladá riešenie reklamácie?
Adriana B.
Ak ste tak ešte neurobili, uplatnite si písomnú reklamáciu. Od uplatnenia reklamácie má predajca či poskytovateľ služby maximálne 30 dní na jej vybavenie.
Ak ste uplatnili reklamáciu po 1. júli tohto roku, teda už v období účinnosti nového zákona o ochrane spotrebiteľa č. 250/2007, v zmysle § 18, ods. 4 je „predávajúci povinný, ak reklamáciu neuzná do troch pracovných dní, výrobok zaslať na vlastné náklady na odborné posúdenie“. Podľa § 2, ods. n je odborným posúdením vyjadrenie znalca alebo stanovisko vydané autorizovanou, notifikovanou alebo akreditovanou osobou. V praxi to znamená, že nie je možné reklamáciu zamietnuť na základe posúdenia veci predajcom, dodávateľom, výrobcom, dovozcom či servisnou organizáciou.
V prípade, ak reklamácia nebola alebo nebude vybavená do 30 dní, ide o porušenie zákona, ktoré môže postihnúť sankciou Slovenská obchodná inšpekcia. Na jej územne príslušný inšpektorát môžete dať podnet na preskúmanie postupu dodávateľa plastového okna. Slovenská obchodná inšpekcia však nemôže vstupovať do vecného riešenia reklamácie. Uznať reklamáciu spotrebiteľa môže donútiť predajcu či poskytovateľa služby len súd. O mimosúdne sprostredkovanie riešenia sporu môžete požiadať aj Združenie slovenských spotrebiteľov.
¶Miroslav Tulák,
výkonný riaditeľ
Združenia slovenských spotrebiteľov