Manažéri často hovoria o tom, aké zložité je najať a udržať si kvalitných ľudí do prednej línie. Mylne sa domnievajú, že na to postačia vyššie platy a lepšie zamestnanecké výhody. Potom sa sami presvedčia, že pracujú na náprave nesprávneho problému. Zamestnanci totiž najčastejšie odchádzajú kvôli zlým pocitom zo svojich priamych nadriadených.
Zamyslite sa, kedy bolo váš manažérsky tím školený, ako má zamestnancom správne prejaviť uznanie. Vždy sa totiž treba držať nasledujúcich zásad.
Je potrebné byť špecifický. Keď zamestnancovi len poviete, že robí dobrú prácu, príliš toho nedosiahnete. Vaše uznanie by malo byť čo najkonkrétnejšie, aby zamestnanec vedel, čo presne urobil dobre a mohol to robiť aj naďalej.
Formálna pochvala na konci roku má totiž len minimálny efekt a kým na ňu príde čas, zamestnanec môže stratiť morálku alebo si nájsť iné miesto. Prejav uznania by mal byť nie len špecifický, ale aj okamžitý.
Veľmi dôležité je tiež individuálne jednanie s ľuďmi. Je jednoduché premýšľať o spôsoboch prejavov uznania najlepším zamestnancom, či už zvolíte povýšenie, väčtšiu zodpovednosť alebo ďalšie výhody. Problém je v tom, že ak budete odmeňovať len tých najlepších, čoskoro demoralizujete tých, ktorí nemajú se nedostává taký talent. Preto pristupujte k prejavom uznania individuálne na základe potrieb jednotlivých zamestnancov.
Zdroj: Refresher publications a Infoservis.insite.cz
Príliš osobných vecí v práci? Možno pôsobíte neprofesionálne
Rodinné fotografie, výrobky detí a ďalšie obľúbené drobnosti pomáhajú zosobniť pracovné prostredie. Príliš veľa osobných vecí však môže vytvárať zlý imidž zamestnance. K tomuto záveru dospeli výskumníci z Ross School of Business pri americkej University of Michigan.
Ak je viac ako každý piaty predmet v kancelári zamestnanca jeho osobná vec, ostatní ho vnímajú ako neprofesionálneho. Týka sa to predovšetkým mnohých amerických pracovísk, kde sa viac očakáva, že zamestnanci oddelia svoje súkromie od práce.
Štúdia chce prispieť k lepšiemu poznániu vnímania profesionality a perspektív kultúrnej psychológie správania na pracovisku. Ponúka hlbší pohľad do kultúrnych rozdielov v kritériách, ktoré vytvárajú pozitívny a negativny pohľad na ostatných a môžu spôsobiť nedorozumenie i potenciálne straty príležitostí pre firmy pri najímaní najlepších talentov.
Autor: Zdroj: Newswise