V obchode platí to čo aj v politike

Čo je kľúčové, ak si človek chce zaistiť silnú počiatočnú pozíciu vo vedúcej funkcii?

Čo je kľúčové, ak si človek chce zaistiť silnú počiatočnú pozíciu vo vedúcej funkcii?

Christopher Finlay, Chicago, USA

Dala by sa o tom napísať celá kniha, možno desiatky kníh a vymenovať všetky možnosti, ako sa vypracovať k dobrej štartovacej pozícii ako šéf.

Spoznajte svojich ľudí a zistite, ako každý z nich funguje. Nepredstierajte, že viete všetko o práci; klaďte veľa otázok a dobre počúvajte odpovede.

Príďte na to, čo vedie k úspechu. Oboznámte sa s konkurenciou. Trápte sa nad tým, aké zmeny trhu by vás oslabili, ak nie na budúci rok, možno o rok neskôr. Navštevujte zákazníkov, ktorí vás živia. Robte dlhšie návštevy u zákazníkov, ktorí sa s vami len nedávno rozlúčili.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

No jedna vec, ktorú musíte ako nový šéf urobiť, a potom v nej vytrvať, je definovať sa. Ubezpečte sa, že vaši podriadení vedia, čo vy osobne zastávate. A za žiadnych okolností, bez ohľadu na veľkosť vašej firmy alebo obchodu, ktorý robíte, by ste nemali nechať svoj kolektív hádať, aké sú vaše princípy alebo prečo robíte tvrdé zásahy tak, ako ich robíte. Povedzte im to sám a opakujte im to znova a znova.

Nechceme povedať, že musíte tráviť každú minútu agitovaním. Ideálna komunikácia funguje obojsmerne a vodcovia by sa vždy mali zúčastniť na dialógu s ľuďmi v celej organizácii.

No ak počas zmien alebo v kríze nehovoríte otvorene, máte problém. Ako príklad môžeme uviesť vyjadrenie amerického prezidenta Georgea W. Busha k návrhu zvýšenia rozpočtu pre Štátny program zdravotného poistenia detí (SCHIP). Tu nejde o prednosti alebo nedostatky federálneho programu dotácií zdravotného poistenia, ktorý demokrati a niektorí republikáni chceli zvýšiť o 35 miliárd dolárov v nasledujúcich piatich rokoch. Ide tu o to, ako prezident premárnil obrovskú vodcovskú šancu tým, že zamlčal svoje dôvody, prečo sa postavil proti rozšíreniu programu.

SkryťVypnúť reklamu

Ako napísala agentúra Associated Press, „v rámci len štvrtého veta počas svojej prezidentúry.... Biely dom sa snažil upútať čo najmenej pozornosti!“.

Najmä pokiaľ ide o kontroverzné rozhodnutia, vodcovia musia komunikovať viac, a nie menej. Iste, Bush neskôr vysvetlil svoje veto v rozhlasovom príhovore. V ňom povedal, že zablokoval rozšírenie SCHIP-u, lebo bolo pridrahé a keďže nahrádzalo súkromné krytie vládnymi výdavkami, predstavovalo nebezpečný krok k zoštátnenému zdravotníctvu.

No veto na SCHIP bolo veľkým zásadným hlasom, nielen pre Bushovu prezidentúru, ale aj pre jeho stranu vo voľbách roku 2008. Z týchto dôvodov sa mal Bush v tomto prípade viac medializovať. Mohol napríklad vystúpiť v celoštátnej televízii a vysvetliť čo najjednoduchším jazykom, čo motivovalo jeho rozhodnutie. V akomkoľvek mé­diu mal vysvetliť, že pri jeho vete išlo o hlboko zakorenené hod­noty a o budovanie lepšej Ameriky.

SkryťVypnúť reklamu

Namiesto toho prezident Bush vytvoril vodcovské vákuum. A čo je horšie, dal svojim oponentom terč a oni strelili ľahký gól, keď ho opísali ako človeka neľútostného k deťom. Vy sa zrejme nestretnete s takouto tvrdou strelou vo svojej novej šéfovskej role, ale raz iste objavíte, že to, čo platí v politike, platí aj v obchode.

Ak sa nedefinujete vy sám, zvlášť v ťažkých časoch, buďte si istý, že niekto to urobí za vás.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  2. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  3. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  6. Probiotiká nie sú len na trávenie
  7. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  8. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 355
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 5 938
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 691
  4. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 3 156
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 2 896
  6. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 2 101
  7. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 681
  8. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 620
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu