asociácie spojené s ich značkami môžu rozhodnúť o dlhodobom úspechu.
O svoj obraz v hlavách ľudí bojujú v posledných dňoch dve významné slovenské médiá – Pravda a Trend. Konkurenčný denník sa rozhodol, že „užitočné informácie“ na jeho stránkach nahradí „skutočne pestré čítanie“. Hodnotiť zmenu je ťažké nielen preto, že ide o priamu konkurenciu, ale aj preto, že okrem niektorých príloh ostala Pravda podobná tomu, čím bola niekoľko posledných mesiacov.
Podľa ľudového ladenia jej príloh a kampane zdôrazňujúcej zábavu sa však zdá, že z dlhodobejšieho hľadiska príde k zväčšovaniu rozdielov medzi Pravdou a našimi novinami, pokiaľ ide o obsah, aj typ čitateľa.
Niektoré zmeny sa dajú naplánovať, iné sa skrátka udejú. Kým Pravda sa pre ne rozhodla, Trendu sa stali. Meno ekonomického týždenníka sa v posledných dňoch mnohým spája najmä s myšlienkou na „zamrznuté účty“.
Súd zablokoval týždenníku účty po tom, čo včas nesplnil povinnosť ospravedlniť sa firme, ktorá kvôli tomu údajne prišla o 140 miliónov korún. Ostáva len dúfať, že neprimeraná reakcia súdu je len tým, čo dobromyseľnému človeku napadne ako prvé – omylom, ktorý sa rýchlo napraví.
Kým Pravda bojuje za nový trend, Trend bojuje za svoju pravdu. Ako dobojujú, môže spoločnosť zásadne ovplyvniť. Ešte stále totiž platí, že keď sa povie vplyvné médium, napadne mnohým aj Pravda alebo Trend.
Autor: zástupca šéfredaktora denníka SME