Utorok, 28. marec, 2023 | Meniny má Soňa

Reklamy DSS nestáli miliardu

Kampaň pri presviedčaní v prospech druhého piliera stála 650 miliónov korún.

Dôchodkové správcovské spoločnosti minuli na reklamnú kampaň v rokoch 2004 až 2006 podľa odhadov dohromady asi 650 miliónov korún. Do druhého piliera vstúpilo viac ako 1,5 milióna občanov.Dôchodkové správcovské spoločnosti minuli na reklamnú kampaň v rokoch 2004 až 2006 podľa odhadov dohromady asi 650 miliónov korún. Do druhého piliera vstúpilo viac ako 1,5 milióna občanov. (Zdroj: ILUSTRAČNÉ – ARCHÍV SME)

BRATISLAVA. Ľudia, ktorí sú na starobu poistení aj v druhom pilieri, by mali mať možnosť sa ešte raz rozhodnúť, či by nebolo pre nich lepšie spoľahnúť sa len na štátnu Sociálnu poisťovňu. Argumentuje sa mediálnym tlakom, ktorý mal mnohým občanom v rokoch 2004 a 2005 zabrániť uváženému a racionálnemu rozhodnutiu zapojiť sa do druhého piliera.

„Kampaň, ktorá bola organizovaná na vstup do druhého piliera, bola taká masívna a taká neobjektívna, že ľudia prakticky nemali žiadne informácie,“ povedal napríklad pred dvoma týždňami najznámejší zástanca tohto názoru, predseda slovenskej vlády Robert Fico.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Najsilnejší prvý polrok

Dospelí občania po skončení školy mali na rozhodnutie, či do druhého piliera vstúpia, obdobie roka a pol. Kampaň sa však reálne začala pol roka predtým, v lete roka 2004. Mediálna agentúra Unimedia odhaduje výdavky všetkých správcovských spoločností na všetky druhy reklamy v médiách v prvom polroku kampane na vyše 260 mi­lió­nov korún.

Intenzita ich jesennej a predvianočnej kampane v roku 2004 bola taká, že objemom ju neprekonali ani celé roky 2005 a 2006. Dohromady minuli správcovské spoločnosti v rokoch 2004 až 2006, keď sa ľudia dobrovoľne rozhodovali, či si sporiť na súkromné účty, podľa odhadu Unimedie približne 650 mi­lió­nov korún. Premiér Fico opakovane hovoril o tom, že takto bola minutá miliarda korún.

SkryťVypnúť reklamu

Ani veľa, ani málo

Aký môžu mať vplyv výdavky dôchodkových správcovských spoločností na správanie médií, možno ukázať opisom toho, čo by sa stalo, ak by do inzercie neinvestovali ani korunu. V ro­koch 2004 a 2005 by v takom prípade boli celkové tržby sektora nižšie o približne štyri percentá, v roku 2006 len o niečo viac ako percento.

Celý sektor by v príjmoch rástol počas všetkých troch rokov, aj keby dôchodkové kampane neboli.

Z pohľadu správcovských spoločností bolo 650 miliónov korún investovaných do reklamy menší z nákladov ich marketingu. Zatiaľ čo do médií tak minuli v priemere okolo štyristo korún na získaného poistenca, sprostredkovateľom zaplatili viac. Šlo o tisícky korún, niektoré správcovské spoločnosti vo finiši platili maklérskym sieťam za získaného človeka aj sumu okolo desaťtisíc korún.

SkryťVypnúť reklamu

Inzercia - Tlačové správy

  1. Amazon v Seredi dáva veciam druhý život
  2. Stáli pred krachom. Firmy prezrádzajú recept na prežitie kríz
  3. Neviditeľná technológia vás ochráni pred podvodom, stačí si ju v mobile aktivovať
  4. Istota nízkeho úroku. Krásne bývanie s hypotékou za 1,49 %
  5. Kávový Indiana Jones. Slovák loví raritné kávy v pralesoch
  6. Záhadné ženské cviky, ktoré pomôžu mužom. Dokážu zlepšiť erekciu
  7. Čo môže ponúknuť laboratórna diagnostika po Covide?
  8. Dvanásť rokov v Amazone a práca ma stále baví
  1. Ako poraziť vysokú infláciu? Napríklad výnosom 24 % za 3 roky
  2. 8 vecí, na ktoré záhradkári pravidelne zabúdajú
  3. Kávový Indiana Jones. Slovák loví raritné kávy v pralesoch
  4. 7 rýchlych tipov, ako lepšie hospodáriť v domácnosti
  5. Záhadné ženské cviky, ktoré pomôžu mužom. Dokážu zlepšiť erekciu
  6. BILLA Žampa Cup – jedinečný záver zimnej sezóny
  7. Čo môže ponúknuť laboratórna diagnostika po Covide?
  8. Má vaše dieťa nárok na 350 eur na kúpu počítača či tabletu?
  1. Vyvýšené záhony ako novodobý trend v záhradkárstve 7 510
  2. Jazdiť v lete na saniach? Na Madeire vám ukážu, že sa to dá 5 715
  3. Záhadné ženské cviky, ktoré pomôžu mužom. Dokážu zlepšiť erekciu 4 878
  4. Stáli pred krachom. Firmy prezrádzajú recept na prežitie kríz 4 031
  5. Amazon v Seredi dáva veciam druhý život 2 590
  6. V malej obci na Kysuciach vyučujú s modernými technológiami 2 580
  7. Kávový Indiana Jones. Slovák loví raritné kávy v pralesoch 2 466
  8. Má vaše dieťa nárok na 350 eur na kúpu počítača či tabletu? 2 304
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu