Reklamy DSS nestáli miliardu

Kampaň pri presviedčaní v prospech druhého piliera stála 650 miliónov korún.

Dôchodkové správcovské spoločnosti minuli na reklamnú kampaň v rokoch 2004 až 2006 podľa odhadov dohromady asi 650 miliónov korún. Do druhého piliera vstúpilo viac ako 1,5 milióna občanov.Dôchodkové správcovské spoločnosti minuli na reklamnú kampaň v rokoch 2004 až 2006 podľa odhadov dohromady asi 650 miliónov korún. Do druhého piliera vstúpilo viac ako 1,5 milióna občanov. (Zdroj: ILUSTRAČNÉ – ARCHÍV SME)

BRATISLAVA. Ľudia, ktorí sú na starobu poistení aj v druhom pilieri, by mali mať možnosť sa ešte raz rozhodnúť, či by nebolo pre nich lepšie spoľahnúť sa len na štátnu Sociálnu poisťovňu. Argumentuje sa mediálnym tlakom, ktorý mal mnohým občanom v rokoch 2004 a 2005 zabrániť uváženému a racionálnemu rozhodnutiu zapojiť sa do druhého piliera.

„Kampaň, ktorá bola organizovaná na vstup do druhého piliera, bola taká masívna a taká neobjektívna, že ľudia prakticky nemali žiadne informácie,“ povedal napríklad pred dvoma týždňami najznámejší zástanca tohto názoru, predseda slovenskej vlády Robert Fico.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Najsilnejší prvý polrok

Dospelí občania po skončení školy mali na rozhodnutie, či do druhého piliera vstúpia, obdobie roka a pol. Kampaň sa však reálne začala pol roka predtým, v lete roka 2004. Mediálna agentúra Unimedia odhaduje výdavky všetkých správcovských spoločností na všetky druhy reklamy v médiách v prvom polroku kampane na vyše 260 mi­lió­nov korún.

Intenzita ich jesennej a predvianočnej kampane v roku 2004 bola taká, že objemom ju neprekonali ani celé roky 2005 a 2006. Dohromady minuli správcovské spoločnosti v rokoch 2004 až 2006, keď sa ľudia dobrovoľne rozhodovali, či si sporiť na súkromné účty, podľa odhadu Unimedie približne 650 mi­lió­nov korún. Premiér Fico opakovane hovoril o tom, že takto bola minutá miliarda korún.

SkryťVypnúť reklamu

Ani veľa, ani málo

Aký môžu mať vplyv výdavky dôchodkových správcovských spoločností na správanie médií, možno ukázať opisom toho, čo by sa stalo, ak by do inzercie neinvestovali ani korunu. V ro­koch 2004 a 2005 by v takom prípade boli celkové tržby sektora nižšie o približne štyri percentá, v roku 2006 len o niečo viac ako percento.

Celý sektor by v príjmoch rástol počas všetkých troch rokov, aj keby dôchodkové kampane neboli.

Z pohľadu správcovských spoločností bolo 650 miliónov korún investovaných do reklamy menší z nákladov ich marketingu. Zatiaľ čo do médií tak minuli v priemere okolo štyristo korún na získaného poistenca, sprostredkovateľom zaplatili viac. Šlo o tisícky korún, niektoré správcovské spoločnosti vo finiši platili maklérskym sieťam za získaného človeka aj sumu okolo desaťtisíc korún.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 579
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 295
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 710
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 097
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 318
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 925
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 856
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 404
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu