Viete, čomu by ste sa mali v tejto situácii vyhnúť?
V prvom rade nenadávajte šéfom ani kolegom, aj keby si to zaslúžili. Odchod môže byť veľmi emotívny, najmä ak odchádzate „v zlom“. Zamestnanci majú vtedy často chuť povedať ostatným, čo si o nich skutočne myslia. To však nerobte, ani ak by si to dotyční zaslúžili. Nikdy neviete, s kým budete mať na svojej ďalšej kariérnej ceste ešte do činenia.
Obľúbeným rozlúčkovým ceremoniálom je aj vziať si niečo „veď som si to odrobil“. Radšej odolajte a neničte firemný majetok a nič si neodnášajte. Odchádzajúci zamestnanec môže mať pocit, že s ním vo firme zle zaobchádzali a je preto nazlostený, ale vandalismus alebo krádež sú trestnými činmi. Také správanie by nie len poškodilo vašu profesionálnu povesť, ale mohlo viesť aj k súdu.
Namiesto pomsty radšej nezabudnite požiadať o referencie. Môže to síce znieť čudne, ak neodchádzate v priateľskom duchu, ale každé zamestnanie bude figurovať vo vašom životopise, a preto je potrebné získať ak aj nie pozitívne, tak aspoň neutrálne referencie od nadriadených.
A nikdy neohovárajte zamestnávateľa alebo kolegu u svojho nástupcu. Nic tým nezískate. Bude pôsobiť ako vaša zatrpknutosť a okrem toho si váš nástupca dokáže urobiť úsudok sám.
Neohovárajte bývalého zamestnávateľa v novej práci. Ak už na pracovnom pohovore do nového zamestnania ohovoríte bývalého zamestnávateľa, vrhne to na vás nepriaznivé svetlo. Budúceho zamestnávateľa bude o to viac zaujímať, prečo ste nemali s bývalým zamestnávateľom dobré vzťahy a môže začať pochybovať o tom či urobil dobre, keď vás prijal.
Päť rád
Nenadávajte šéfom ani kolegom.
Neničte firemný majetok a nič si neodnášajte.
Požiadajte o referencie.
Neohovárajte zamestnávateľa alebo kolegu u svojho nástupcu.
Neohovárajte bývaleho zamestnávateľa v novej práci.
Autor: Zdroj: AboutHR