Žraločie rady pre úspech v živote

Ak žralok zastane, zomiera; preto sa stále pohybuje; aj v spánku. Jozef Heriban si vybral vo svojej knižke žraloka ako symbol.

Dal mu však idú rolu, v akej ho bežne vnímame - motívom sa mu stala práve spomínaná žraločia potreba „byť stále v pohybe“.

Toto nutkanie je podľa Heribana charakteristické pre všetkých úspešných - firmy, značky, aj ľudí. Preto má jeho knižka názov „Úspech má srdce žraloka“.

Ako získať priateľa

Rozhodol sa v nej opísať to, čo sa naučil za roky pôsobenia v biznise, médiách, politike aj v živote. Pretože aj keď sa mnohokrát odvoláva na stretnutia s veličinami z rôznych oblastí, často používa ako ilustráciu a odrazový mostík pre svoje úvahy aj rodinné zážitky. Jadrom knižky sú tri kapitoly - o komunikácii, o značke, o kreativite.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

„Ten, kto chce byť šťastný, myslí na iných,“ hovorí Heriban na začiatku kapitoly o komunikácii. Parafrázuje pritom poučku svetoznámeho autora bestselleru Ako si získať priateľov a pôsobiť na ľudí Dala Carnegieho, že oveľa viac priateľov si získate za dva mesiace tým, že sa budete o ľudí zaujímať, ako keby ste sa dva roky snažili prinútiť ostatných, aby sa zaujímali o vás. Platnosť tohto pravidla ukazuje autor na prího­dách zo slovenskej politiky.

O pravde, reklame a plesnivých plášťoch

A takto stavia svoje rozprávanie o ceste k úspechu, šťastiu a spokojnosti. Jednoduchú a známu múdrosť nasledujú príbehy, ktoré potvrdzujú jej funkčnosť v živote. Niektoré múdrosti sú pritom sčítanému človeku známe, iné možno trošku prekvapia až sedliackou jednoduchosťou a sú doplnené historkou, ktorá ich využila geniálnym spôsobom. Napríklad tá, ktorá dokresľuje jednu z komunikačných poučiek „hovorte vždy pravdu“ (aj keď možno nie celú a možno nie hneď). „Na prelome devätnásteho a dvadsiateho storočia preslávil sa svojou prevratnou reklamnou koncepciou vtedajší kráľ reklamy John Powers,“ píše Heriban. O kúsok ďalej rozpráva príbeh ako Powers silu pravdy využíval: „Uverejnil inzerát: Máme 1200 plesnivých pršiplášťov. Sú takmer bezcenné, ale určite majú hodnotu, za ktorú vám ich ponúkame. Príďte a pozrite si ich. Ak zistíte, že za tú cenu stoja, kúpte si ich.“

SkryťVypnúť reklamu

Takto Jozef Heriban buduje svoju knižku. Rozpráva vhodne vybraté príbehy slávnych ľudí a tie mu pomáhajú ponúknuť ako recept na úspech.

Autor: gal

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 587
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 309
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 712
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 121
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 338
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 910
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 864
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 392
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu