Dal mu však idú rolu, v akej ho bežne vnímame - motívom sa mu stala práve spomínaná žraločia potreba „byť stále v pohybe“.
Toto nutkanie je podľa Heribana charakteristické pre všetkých úspešných - firmy, značky, aj ľudí. Preto má jeho knižka názov „Úspech má srdce žraloka“.
Ako získať priateľa
Rozhodol sa v nej opísať to, čo sa naučil za roky pôsobenia v biznise, médiách, politike aj v živote. Pretože aj keď sa mnohokrát odvoláva na stretnutia s veličinami z rôznych oblastí, často používa ako ilustráciu a odrazový mostík pre svoje úvahy aj rodinné zážitky. Jadrom knižky sú tri kapitoly - o komunikácii, o značke, o kreativite.
„Ten, kto chce byť šťastný, myslí na iných,“ hovorí Heriban na začiatku kapitoly o komunikácii. Parafrázuje pritom poučku svetoznámeho autora bestselleru Ako si získať priateľov a pôsobiť na ľudí Dala Carnegieho, že oveľa viac priateľov si získate za dva mesiace tým, že sa budete o ľudí zaujímať, ako keby ste sa dva roky snažili prinútiť ostatných, aby sa zaujímali o vás. Platnosť tohto pravidla ukazuje autor na príhodách zo slovenskej politiky.
O pravde, reklame a plesnivých plášťoch
A takto stavia svoje rozprávanie o ceste k úspechu, šťastiu a spokojnosti. Jednoduchú a známu múdrosť nasledujú príbehy, ktoré potvrdzujú jej funkčnosť v živote. Niektoré múdrosti sú pritom sčítanému človeku známe, iné možno trošku prekvapia až sedliackou jednoduchosťou a sú doplnené historkou, ktorá ich využila geniálnym spôsobom. Napríklad tá, ktorá dokresľuje jednu z komunikačných poučiek „hovorte vždy pravdu“ (aj keď možno nie celú a možno nie hneď). „Na prelome devätnásteho a dvadsiateho storočia preslávil sa svojou prevratnou reklamnou koncepciou vtedajší kráľ reklamy John Powers,“ píše Heriban. O kúsok ďalej rozpráva príbeh ako Powers silu pravdy využíval: „Uverejnil inzerát: Máme 1200 plesnivých pršiplášťov. Sú takmer bezcenné, ale určite majú hodnotu, za ktorú vám ich ponúkame. Príďte a pozrite si ich. Ak zistíte, že za tú cenu stoja, kúpte si ich.“
Takto Jozef Heriban buduje svoju knižku. Rozpráva vhodne vybraté príbehy slávnych ľudí a tie mu pomáhajú ponúknuť ako recept na úspech.
Autor: gal