Google kritizuje nemeckú reklamu

Rast online reklamy má v Nemecku vrchol za sebou, no manažér Google Nemcom odkazuje, že o nej stále rozmýšľajú zastaralo.

MNÍCHOV. Aj v Nemecku rastie online reklama tempom, o akom ostatné odvetvia iba snívajú. Podľa prognózy Spolkového zväzu digitálnej ekonomiky sa tento rok speňaží na internetových reklamách 2,71 miliardy eur. Malo by to znamenať 12 percent všetkých výdavkov na reklamu v krajine. Internet sa tak stane silnejším ako rádiá.

Roky najrýchlejšieho rastu ale majú majitelia nemeckých online médií za sebou. Minulý a predminulý rok si pripísala webová inzercia viac ako 80 percent. No aj medziročných vyše 40 percent prírastku, ktoré sa očakávajú pre rok 2007, je pre iné druhy médií vec nepredstaviteľná.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Málo experimentujú

Napriek tomu Nemecko nedrží krok s medzinárodným vývojom v tomto odvetví, vyjadril sa pre denníky FAZ a Weltonline šéf vyhľadávača Google pre severnú Európu Philipp Schindler počas nedávneho veľtrhu Online marketing v Düsseldorfe.

Schindler poukazuje na malú chuť firiem pri experimentovaní a hľadaní správneho prístupu, ako potencionálneho zákazníka osloviť a neúspešné pokusy zakalkulovať. Inzerenti sa spoliehajú sa skôr na štatistické údaje a marketingový výskum. Na rozdiel od medzinárodných koncernov, ako Nintendo, Apple, Microsoft či Walt Disney, sa správajú pri zadávaní online zákaziek zdržanlivo.

Mnohé internetové stránky nemajú podľa Schindlera správny koncept. Príliš sa sústreďujú na predstavenie podniku namiesto toho, aby v ich centre stáli najlepšie produkty. Ako dôkaz uvádza priemernú dĺžku času upútania pozornosti: používateľ, ktorý otvorí hlavnú stránku tej-ktorej firmy, v nej zostane v priemere 23 sekúnd. Ten, kto sa však za pomoci Google dostane priamo k želanému produktu, zotrvá na príslušnej stránke viac ako dve minúty.

SkryťVypnúť reklamu

Online video

Meškanie Nemecka za správaním online špičky je aj vo formách využívanej online reklamy. Bannery a klasické texty už nestačia. Trendom je pohyblivá obrazová reklama - profesionálne reklamné filmy, ktoré bežia popri videách užívateľov na internetových video portáloch, akým je Youtube a jeho nemecký variant MyVideo.

Spomedzi nemeckých podnikov dominujú na video platformách hlavne výrobcovia áut Volskwagen a BMW.

Za veľkú šancu pre online reklamu sa považuje Web 2.0, ktorý umožňuje ešte užší vzťah so spotrebiteľom. Užívateľ internetu zanecháva po sebe stopy, napríklad vo fórach, akým je community platforma Myspace. Podniky tam umiestnením reklamy môžu svoje posolstvo lepšie prispôsobiť profilu užívateľa.

Autor: Jana Salgovic

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 584
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 303
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 712
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 116
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 336
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 914
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 862
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 397
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu