študentka scénografie
Orlie pierko je jemným odvarom Medenej veže a logicky stavia najmä na jej sympatiách. Tuhú zimu a návrat z väzenia zastrú stratené ideály. Dialógy pôsobia komickejšie ako v predchádzajúcom filme, hlavne pokiaľ ide o nevinné provokácie od mladučkej Tonky smerom k Ivanovi Rajniakovi. Film prináša tiež bežné až banálne scény, ktoré s nadhľadom vyznievajú humorne, pričom treba vyzdvihnúť aj to, že neobťažujú ideológiou doby. Pašovanie alkoholu sa mení na zúfalú reakciu z vyhostenia a značnej nadvlády financov. Neprekonateľné herecké umenie trojice Rajniak, Müller a Mistrík je dominantou filmu, ktorú bravúrne dopĺňa panoráma mohutných tatranských štítov a dolín. Napriek tomu, že je to akýsi nostalgickejší variant Medenej veže, faktom ostáva, že sa stal jedným z najúspešnejších slovenských filmov. Spätosť človeka s prírodou, pohľad na obyčajných ľudí a humor - to je to, čo vám Orlie pierko môže poskytnúť.