Odpovede respondentov:
Roman, 33 rokov:
Internet som využil kvôli mož-nosti pohodlia domova a tiež z časového hľadiska.
Navštívil som stránky bánk.
Pri osobnej návšteve banky ma zaskočilo veľké množstvo papierovania. V reklamách sa tiež uvádzalo, že vybavenie úveru je možné do 24 hodín, no realita bola iná.
Darina, 30 rokov:
Už dlhšiu dobu beriem internet len ako dodatočný resp. len veľmi povrchný zdroj informácií, nakoľko v ňom nenájdem zaručené informácie a ak by som sa na takto získané informácie spoľahla, tak by som bola veľakrát
veľmi nemilo prekvapená, že skutočnosť je iná. Spolieham sa len na kurzové lístky bánk, ostatné informácie sú veľakrát na internete staré pretože ich nik neaktualizuje (niekedy aj roky) a sú zabudnuté alebo sú neaktuálne kvôli tomu, že ich naschvál spoločnosti skresľujú, aby nalákali čo najviac možných klientov do pobočky a potom im ponúkli menej lákavé služby (s výhovorkou, že nespĺňajú nejaké kritérium). Práve pre toto som radšej pri vybavovaní hypotéky osobne konzultovala možnosti z viacerých zdrojov.
Braňo, 23 rokov:
Hovorí sa, že na internete je všetko, takže je to zväčša prvá vec, na ktorú sa spoľahnem.
Navštívil som stránky bánk.
Väčšinou mi niečo chýbalo na stránkach, najmä detaily. Sklamali ma aj online kalkulačky. Osobne som ešte v bankách nebol, tak to neviem porovnať.
Anna, 25 rokov
Kvôli rýchlosti, jednoduchosti a časovej neobmedzenosti - nemusela som sa prispôsobiť otváracím hodinám bankových pobočiek.
Navštívila som stránky bánk.
V podstate som sa dozvedela, čo ma zaujímalo, ale niektoré veci sa klient dozvie len osobne. Napríklad ide o situácie, ktoré ja ako laik nedomyslím a neviem ich predvídať. Vtedy je dobrá rada odborníka, ktorý sa vyzná v produktoch a vie aj výhodne poradiť. Odlišnosti sa týkali najmä preplatenia hypotéky.
Radoslav, 25 rokov
Internet som využil, pretože je to najrýchlejší informačný prostriedok a nemám čas vyvolávať ľuďom a chodiť za nimi do kancelárií a mám všetko pekne pokope.
Navštívil som stránky bánk, ale aj stránky hypotekárnych maklérov a stránky so súhrnnými ekonomickými informáciami.
Všade som sa dozvedel to, čo som chcel vedieť. V podstate len s jednou bankovou stránkou som bol nespokojný, bola neprehľadná. S odlišnosťami som sa nestretol, pretože som si všetky informácie overil u makléra, ktorý mi hypotéku vybavil.
Je zrejmé, že internet poskytuje dostatok priestoru na informácie a nepochybne šetrí čas mnohým klientom. Záleží len na konkrétnom záujemcovi, či si dá čas a námahu s podrobným študovaním všetkých dostupných údajov, tlačív, podmienok a kalkulačiek alebo si pozháňa len základné informácie.
V každom prípade však internet z klienta nespraví experta na hypotéky. Keďže hypotéka je finančný záväzok na dlhšiu dobu, oplatí sa do jej vybavovania vložiť o niečo viac času a navštíviť viacerých odborníkov. Internet poskytne zaujímavé kontakty - či už sú to pobočky bánk alebo sprostredkovatelia, hypotekárni makléri. Hypotéku však pred monitorom a klávesnicou nikto nevybaví. Pri rozumnej dávke dôvery v elektronické informácie a absolvovaní osobných návštev sa však pozitívny výsledok určite dostaví.