Najvyššia obeta na oltár značky

Každá firma chce dosahovať zisk. Podľa boľševika - čím väčší zisk firma dosahuje, tým viac zdiera a zbedačuje svojich zákazníkov. Politik s boľševickým myslením je presvedčený, že ak vybraným firmám zakáže zisk, ľudia sa budú mať lepšie. Vraj spravodlivos

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ – APPLE)

ť, solidarita.

Každá firma chce dosahovať zisk. Podľa boľševika - čím väčší zisk firma dosahuje, tým viac zdiera a zbedačuje svojich zákazníkov. Politik s boľševickým myslením je presvedčený, že ak vybraným firmám zakáže zisk, ľudia sa budú mať lepšie. Vraj spravodlivosť, solidarita.

Komu ide o rýchly zisk

Isteže, krátkodobý „zisk“ sa dá dosiahnuť nečestným spôsobom. Postup je jednoduchý: nalákať dôverčivých ľudí na neodolateľné ponuky (fantastická výhra, 40 % úroky, státisícové zárobky a pod.), zinkasovať od nich zálohové platby a potom sa v tichosti vypariť. Koľko sa takýchto prípadov sa u nás vyskytne do roka? Päť, šesť?

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Na Slovensku v súčasnosti podniká vyše 120–tisíc firiem a vyše pol milióna živnostníkov. Absolútna väčšina z nich vo svojom podnikaní uplatňuje jedno základné pravidlo. A to bez ohľadu na to, či ich marketingoví pracovníci absolvovali prestížne zahraničné univerzity, alebo k nemu dospeli na základe vlastnej skúsenosti.

Pravidlo 80:20

Pravidlo 80 : 20 hovorí, že 80 percent všetkých tržieb pochádza od 20 percent lojálnych zákazníkov.

Inak povedané: zdrojom vyššieho zisku firiem sú len jej spokojní, verní zákazníci. A to je beh na dlhé trate, žiadny krátkodobý zisk.

V marketingovom žargóne sa hovorí o rebríku lojality, ktorý má viacero stupienkov. Firma najskôr musí vojsť do povedomia. Vzbudiť záujem. Dosiahnuť, aby ju zákazníci uprednostňovali pred výrobkami konkurencie. A kupovali.

SkryťVypnúť reklamu

Je len samozrejmé, že výrobok musí byť natoľko kvalitný, že zákazníci s ním musia byť spokojní. Iba tak jej zachovajú svoju priazeň. Tá potom môže prerásť do náklonnosti. Nuž a najvyšším štádiom lojality je verejné presadzovanie, podpora firmy, resp. jej značky.

Testovali lojalitu ochotou

dať sa tetovať

Existuje viacero spôsobov, ako merať lojalitu zákazníkov. Martin Lindstrom prišiel s provokatívnou a pritom jednoduchou úvahou: ak je niekto ochotný si na svoje telo dať vytetovať symbol svojej obľúbenej firmy, je to pravdepodobne ten najvyšší stupeň lojality, aký môže existovať.

A zrealizoval prieskum o tom, ktoré značky by si ľudia najviac boli ochotní dať vytetovať na svoje telo. Ukázalo sa, že v takejto metodike má najviac zákazníkov v najlojálnejšej kategórii Harley Davidson.

SkryťVypnúť reklamu

A ktorú značku by ste boli ochotní si dať vytetovať na telo vy?

Autor: Marian Timoracký marketingový poradca United Consultants

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 564
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 280
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 708
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 074
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 251
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 924
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 846
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 413
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu