Ak si myslíte, že štandardy správania na pracoviskui klesajú, ide pravdepodobne len o vašu čiastkovú skúsenosť. Výskum známej spoločnosti odhalil opak.
Slušné správanie je kľúčovým predpokladom kariérneho postupu – myslí si to 95 percent oslovených vyšších manažérov. Ak teda chce zamestnanec ďalej rozvíjať svoju kariéru smerom nahor, mal by si dávať pozor na svoje správanie. V menších firmách to platí ešte viac ako vo velkých.
K rovnakému uzáveru dospel i výskum doktorky psychológie Barbary Griffinové z University of Western Sydney v Austrálii. Griffinová zistila, že manažéri alebo kolegovia, ktorí sú hrubí a ponižujú svoje okolie, majú negatívny vplyv na angažovanosť a produktivitu zamestnancov.
Správanie manažéra alebo kolegu, ktorý spochybňuje úsudok druhých, vynecháva ich z dôležitých rokovaní, prerušuje pri hovorení alebo má hanlivé poznámky, je podľa Griffinovej zákernejšie a tiež rozšírenejšie ako priame šikanovanie. Má ale zásadný vplyv na výkonnosť celých organizácií a môže viesť aj k zdravotným problémom. Aj občasná hrubá poznámka stačí, aby sa zamestnanci cítili menej oddaní svojej práci.
Autor: Zdroj: Management-issues