Extrovertné kultúry majú oddanejších zamestnancov
Ak sa obávate, že vaši zamestnanci sú mrzutí a nedostatočne motivovaní, nemôžete s tým príliš mnoho urobiť. Nedávny výskum Cass Business School v Londýne totiž odhalil, že úroveň angažovanosti zamestnancov sa výrazne líši medzi jednotlivými národmi a kultúrami a úzko súvisí s celkovou spokojnosťou obyvateľstva.
Výskum sa zameral na 49 krajín a zistil, že najoddanejší zamestnanci sú v Brazílii, v Izraeli a na Cypre. Na opačnej strane spektra je Japonsko, Hongkong a Rusko. Najspokojnejší sú v práci Austrálčania, Holanďania a Švajčiari. Najmenej naopak Lotyši, Bulhari a Rusi.
Vedúci štúdie Garry Gelade vysvetľuje, že najväčšia oddanosť práci je v krajinách s extrovertnou populáciou. Nízka je naopak tam, kde je národ neurotickejší, má negatívne tendencie a trpí napríklad strachom. Zdroj:www.management-issues.com
HR manažér – spokojný manažér
Ak pracujete ako manažéri ľudských zdrojov, máte dôvod smiať sa. Nedávny výskum americkej spoločnosti ExecuNet totiž ukázal, že patríte do skupiny najspokojnejších manažérov. Najmenej spokojní sú naopak manažéri v oblasti IT a predaja.
Polovica z viac ako dvoch tisícok oslovených manažérov uviedla, že je určitým spôsobom nespokojná so svojou prácou. 67 percent spokojných HR manažérov však ukazuje na pozitívny vývoj tohto odvetvia za posledných dvadsať rokov. Vítajú predovšetkým zapojenie do strategického rozhodovania firiem. Manažéri ľudských zdrojov patria medzi optimistov. V stále tvrdšom boji o talenty majú naviac širšie pole pôsobnosti a sú pre zamestnávateľov nepostrádateľní.
Manažéri IT oproti tomu optimizmus strácajú. Sú absolútne vyťažení plnením potrieb svojich interných zákazníkov, ktorí stále ignorujú technickú stránku veci a nedokážu zrozumiteľne vysvetliť, čo vlastne potrebujú. Brzdí ich tiež zložité presadzovanie nových projektov.
Medzi dôvodmi najväčšej nespokojnosti manažérov patria všeobecne obmedzené možnosti postupu, chýbajúce výzvy a príležitosti pre osobný rozvoj, kultúrne rozdiely, nedostatočná zhoda s vedením a platové ohodnotenie.Zdroj: Workindex.com
Školenie nie je iba pre problematických zamestnancov
Keď máte pocit, že by váš tím mohol fungovať efektívnejšie a nie ste si istí, ako to dosiahnuť, je namieste urobiť analýzu školiacich potrieb. Firmy však často robia chyby v tom, že sa v rámci tejto analýzy sústreďujú na to, čo ich ľudia nerobia alebo nevedia robiť. Na prvý pohľad vyzerá tento postup logicky, výsledkom však často je, že sa zamestnanci budú učiť len novým zručnostiam a nebudú rozvíjať tie, ktoré už na nejakej úrovni majú.
Ak zmeníte prístup k analýze a nebudete hľadať len negatívne odpovede, zistíte, čo vaši ľudia už robia dobre a ako sa s tým dá pracovať v budúcnosti. Školenie by nemalo byť iba pre zamestnancov, ktorí majú v určitej oblasti problémy. Ak určíte silné stránky tímu, alebo jeho najúspešnejších členov, pomôžete tým rozvíjať tieto vlastnosti aj tým zamestnancom, ktorí ich nezvládajú najlepšie.
Autor: Zdroj: HR Zone