Prince mení pravidlá hry

Stále je to o tom istom. Keď sa začne firme dariť, z jej biznis modelu sa stane „posvätná krava“. Akékoľvek iné prístupy sú nepredstaviteľné. To bolo rečí, že viac ako jedna súkromná televízia sa tu neuživí, že na Slovensku nie je priestor pre tretieho mo

PrincePrince (Zdroj: SITA/AP)

bilného operátora. Hudobný priemysel napríklad stále žije v presvedčení, že jediným zdrojom príjmov umelca je predaj CD. Naozaj?

Americký gitarista a spevák, ktorý si hovorí Prince, vydal v polovici júla album s názvom Planet Earth. Krajinou, v ktorej sa rozhodol uviesť album na trh, sa stala Veľká Británia. Neurobil to však klasickým krstom CD, začatím predaja vo všetkým predajniach v jeden deň a následným celoeurópskym turné. Urobil čosi celkom iné, nevídané - neslýchané.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Svoj nový album nechal vložiť do bulvárneho denníka The Mail on Sunday – predstavte si - zadarmo. A keby len to! On namiesto toho, aby kočoval po celej Európe, ostáva v Londýne. V modernej O2 aréne s kapacitou dvadsaťtisíc divákov organizuje dvadsaťjeden koncertov, a má ich vypredané! Obchodníci a promotéri sú zdesení, vraj to iba potvrdzuje to, že Prince je blázon.

SkryťVypnúť reklamu

Prince blázon rozhodne nie je. V marketingu využíva priame oslovenie zákazníka, kalkuluje s lacnými letenkami a túžbou ľudí po neopakovateľných zážitkoch (každý z jeho koncertov je iný).

Jeho - na prvý pohľad - bláznovstvo je presne vykalkulovaný geniálny ťah, ktorým dokazuje, že v hudobnom priemysle existuje aj iný biznis model. A dokonca oveľa efektívnejší. Veď posúďte sami: Princeov predposledný album sa volal „3121“ a vo Veľkej Británii sa ho „klasickým spôsobom“ predalo iba 80 000 kusov. Naproti tomu na tohtoročné „netradičné“ Princeove koncerty sa do Londýna chystá vyše 400 000 ľudí a každý z nich­ na vstupnom zaplatí viac, než je cena tradičného CD. Odhady hovoria o tom, že Prince takto zarobí 8–krát viac, než keby predával iba CD.

SkryťVypnúť reklamu

Hudobnému priemyslu to stále nedochádza.

Autor: Marian Timorackýmarketingový poradca United Consultants

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 546
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 240
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 704
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 3 995
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 048
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 939
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 824
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 447
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu