Na predaj

Vysoká čítanosť, veľa divákov či dobrá návštevnosť a vysoké príjmy z inzercie. To sú ciele, ktoré sledujú všetky štandardné súkromné médiá.

Každé médium musí pravidelne riešiť, ako veľmi sa dá prispôsobiť obsah potrebám publika a inzerentov bez toho, aby prišlo o svoju nezávislosť. Dva príklady z posledného týždňa: čitateľ žiadal odpoveď na otázku, či nechceme zmierniť kritiku vlády, ktorá podľa neho kazí náš predaj (podľa prieskumov môže mať pravdu). Finančná inštitúcia by zas rada vedela, či chystáme prílohu k zavedeniu eura. Vraj by v nej rada inzerovala. Je jedno jednoduché pravidlo, ktoré pomáha určiť, ako ďaleko sa dá zájsť pri snahe uspokojiť zákazníka. Klientom sa dá vyhovieť v type informácií, ktoré žiadajú. Nie je v poriadku, ak diktujú, ako sú tieto informácie spracované.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Ak čitateľov zaujíma predpoveď počasia, možno im ju dať hoci aj na dvoch stra­nách. Problém je, ak v snahe vyhovieť ich túžbe po slnečnom počasí každý deň predpovedáme len teplé dni. So snahou trafiť sa do politickej klímy je to podobné – redakcie musia uvažovať o tom, koľko priestoru venovať politike či činnosti vlády a aké témy sú pre ľudí dôležité. Spracovanie tém však nemôže byť dané tým, čo chce počuť väčšina. Rovnako pri inzerentoch – ak zaplatia prílohu, ktorá má zmysel aj pre čitateľov, nie je dôvod ju nespraviť. Kým nikto z nich nerozpráva do jej obsahu.

Je prirodzené, že médiá sa snažia dať zákazníkom presne to, čo chcú a čo najlepšie pritom zarobiť. Zlé je, keď sa v snahe predávať stanú predajnými.

Autor: zástupca šéfredaktora denníka SME

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 529
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 193
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 702
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 3 874
  5. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 968
  6. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 2 790
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 797
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 472
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu