Kto neinovuje, nech nie je

Inovácie hýbu svetom podnikania. Bez neustáleho vylepšovania svojich produktov či služieb je firma odsúdená na zánik – a je pritom jedno, či ide o drobného cukrára vyrábajúceho zmrzlinu, alebo o gigantický koncern vyrábajúci kozmické rakety. Všetko sa dá

(Zdroj: LUSTRAČNÉ FOTO – AUTOR)

urobiť lepšie: zdokonaliť výrobok, skvalitniť službu, vyvinúť celkom nový výrobok alebo službu, zmeniť obal, nájsť nový spôsob použitia výrobku, atď.

Inovovať technológie je ľahké

Poviete si, výrobcovia technológií to majú jednoduché. Týždeň čo týždeň sa na trhu objavujú nové digitálne prístroje, zdokonalené MP3 prehrávače, vylepšené mobilné telefóny a revolučné multifunkčné zariadenia. Aj poskytovatelia služieb majú relatívne široké pole príležitostí: zjednodušiť proces objednania služby, zrýchliť vybavenie objednávky, poskytnúť zákazníkovi prehľad o stave jeho zákazky, k existujúcej službe poskytnúť „balíček výhod“, atď. No ako sa inovácií môžu zhostiť výrobcovia potravín?

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Veľmi jednoducho. Prvou z možností je prísť na trh s úplne novým výrobkom. Keď sem napríklad po roku 1989 prišla Rama, bol to prakticky neznámy druh výrobku; dovtedy všetci používali maslo. A mohli by sme menovať mnohé ďalšie výrobky: instantná káva, hotové omáčky, dressingy, Actimel, atď.

Druhou z možností je prísť na trh s novou, spravidla módnou príchuťou existujúceho výrobku. Pre tento druh inovácií je typickou kategória mliečnych výrobkov – napríklad všetky jogurty a smotanové krémy sú dnes aj „stracciatellové“.

Kvitujú, ak sa značka o seba stará

Ďalšou – azda najrozšírenejšou inovačnou stratégiou v potravinárstve – je redizajn obalu. Výrobcovia vedia, že každé tri - štyri roky musia inovovať obal svojich výrobkov. Jednoducho, tak ako sa človek prispôsobuje módnym trendom v obliekaní, tak sa prispôsobujú novým trendom v dizajne aj výrobky. Tento rok to akosi „naraz“ vyšlo viacerým výrobcom stolových a minerálnych vôd, ktorí zhodne tvrdia: „Ide o snahu modernizovať výzor našej minerálky.“

SkryťVypnúť reklamu

Že sa vám to zdá zbytočné a samo­účelné? Ale kdeže! Spotrebiteľ verný svojej značke kvituje, keď sa značka „o seba stará“, keď do seba investuje. Je rád, že sa prispôsobuje jeho životnému štýlu. Nielen to, zo spotrebiteľských prieskumov je známy fakt, že ak necháte respondentov ochutnať minerálku z dvoch rôznych fliaš – z jednej so starou etiketou a z druhej s novou etiketou, väčšina z nich­ vám povie, že viac im chutí „tá z tej novej fľaše“.

Autor: Marian Timoracký, marketingový poradca, United Consultants

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 606
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 341
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 723
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 168
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 370
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 833
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 893
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 353
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu