Šesťdesiat percent amerických firiem oslovených v nedávnom výskume Inštitútu pre podnikovú produktivitu má vlastný program takéhoto typu a 41 percent využíva interných koučov a mentorov. Ukazuje sa, že firmy stále viac využívajú rozvojové programy, v ktorých sa zamestnanci nespoliehajú na školiteľov, ale jeden na druhého a učia sa z vlastných skúseností a odborných znalostí.
Štúdia ukázala, že využívanie koučov a mentorov rastie spolu s veľkosťou firmy. Súvisí to s nedostatkom talentov a vodcov a tiež so zvýšenou potrebou mladých zamestnancov vidieť svoj rozvoj. Viac ako polovica firiem vyberá kandidátov do rozvojových programov na odporúčanie manažérov.
Uplatňuje sa však tiež spolupráca so samotnými zamestnancami.
Väčšina firiem prepája tieto programy s cieľmi stratégie rozvoja talentov a celkovými obchodnými záujmami.
Zdroj: WorldatWork a infoservis.insite.cz