Platobné karty menia tvár

Klienti bánk si môžu vybrať, či budú platiť kartou, na ktorej je tvár ich partnera, symbol charity alebo dielo známeho umelca.

BRATISLAVA. Na Slovensku má­me viac ako štyri a pol milió­na platobných kariet, deväťdesiatpäť ľudí si dizajn karty navrhlo samo. Odborníci hovoria, že je len otázkou času, kedy personalizované karty vytlačia karty s jednotným dizajnom banky.

Ide o marketing

Slovenské banky dosiaľ vydá­vali okrem unifikovaných platobných kariet aj karty s retro alebo maskáčovým štýlom a kreatívne špeciálne edície. Chceli dať klientom možnosť vybrať si kartu podľa ich životného štýlu a zároveň ukázať, že im banka vychádza v ústrety.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Od minulého mesiaca majú ľudia pri tvorbe dizajnu karty takmer úplnú voľnosť. Môžu si dizajn karty nechať vytvoriť z fotografie, ktorú urobili napríklad počas dovolenky. „Zatiaľ tak urobilo 95 ľudí,“ povedal ma­­nažér ČSOB pre platobné kar­ty Roland Katona, ktorá službu umožňuje zatiaľ ako jediná. Pre banky sú platobné karty vedľajšími produktmi. „Možnosť upraviť dizajn platobnej karty je dôležitým marketingovým nástrojom jednotlivých bánk,“ vysvetlil generálny riaditeľ spoločnosti MasterCard Europe pre Českú republiku a Slovensko Ján Čarný.

V zahraničí už existujú karty so špeciálnym dizajnom pre ženy či deti alebo karty svietiace v tme a karty, ktorých povrch nesie vôňu pomarančov či ruží.

Charita alebo sexi fotka

„Ak držiteľ karty umiestni vlastnú fotografiu na prednú stranu, funguje fotka zároveň ako dodatočný ochranný prvok,“ povedal Čarný. Obchodník prijímajúci kartu môže lepšie identifikovať držiteľa. „Na hranici akceptovateľnosti sú príliš vyzývavé telá a najčastejšie ich zamietame,“ povedal Katona o výbere motívov ich klientmi. Ostatné banky povrch kariet tiež využívajú. „Pre banku je dôležité odlíšiť sa od konkurencie,“ povedal Marek Knut z reklamnej agentúry Publicis.

SkryťVypnúť reklamu

„Naše karty s podpisom Hviezdoslava, Tajovského či Figuli považujeme za výnimočné,“ povedala hovorkyňa Tatra banky Terézia Copláková. Okrem nich vydala Tatra banka limitované edície, ktorých vizuál vytvorili známi ľudia. Vytvárať lepší imidž banky pomáha podľa Knuta charitatívna karta, ktorú vydáva VÚB banka. Keď klient platí charitatívnou kartou, banka odvádza jedno percento do systému neziskovej organizácie.

„Každý hľadá nejaké produktové inovácie. Je tu konkurenčný boj, preto pred spustením o nich nehovoríme,“ povedala hovorkyňa Slovenskej sporiteľne Miriam Fuňová. Sporiteľna pripravuje novinky v rámci produktových služieb na túto jeseň.

Logo je zakázané

„Mnoho ľudí sa pokúša vybrať si ako dizajn logá obľúbených športových klubov,“ povedal Katona. Autorský zákon to však zakazuje. Odborník na platobné karty oponuje, že nie každému.

SkryťVypnúť reklamu

„Nie je výnimkou, že sa logo firmy objavuje na firemných platobných kartách,“ povedal Čarný. Firma sa vďaka logu či vlastnému symbolu na karte prezentuje pri každom platení svojich zamestnancov, robí si reklamu a zároveň sa dostatočne odlišuje od konkurencie.


SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  2. Probiotiká nie sú len na trávenie
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  2. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  3. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  4. Probiotiká nie sú len na trávenie
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Spoločnosť sa dištancuje od falošnej investície
  8. Potrebujete vypnúť, ale letná dovolenka je ešte v nedohľadne?
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 296
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 5 463
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 684
  4. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 3 514
  5. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 2 985
  6. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 2 088
  7. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 782
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 1 569
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu