Kandidát na prezidenta sa musí stať značkou

Prezidentské voľby v USA fascinujú ľudí z marketingu rovnako ako olympijské hry fanúšikov športu. Ibaže americké prezidentské voľby, na rozdiel od olympiády, trvajú podstatne dlhšie. Kandidáti momentálne „bežia“ svoju kampaň už piaty mesiac a do cieľa to

majú ešte poriadne ďaleko: november 2008. Počas rok a pol trvajúcej kampane sa kandidáti musia stať dôverne známymi rovnako ako ktorákoľvek iná spotrebiteľská značka.

Prezidentskí kandidáti odjakživa využívajú rôzne formy brandingu. Imidžmejkri, spin doktori, televízne reklamy.

Úspešní kandidáti vždy uverili, že si voličov získali správnosťou svojho programu. Výsledky prieskumov hovoria čosi úplne iné. Podľa prieskumu Prezidentská sila imidžu, ktorý sa uskutočnil v roku 2004, výber prezidenta ani tak nie je o tom, kto je „dobrý“ a kto „zlý“, ako skôr o tom, ako kandidáti ponúkajú svoje výhody a nevýhody.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Kandidát na prezidenta sa tak musí stať značkou so všetkým, čo k tomu patrí. A je toho neúrekom: analýza vzhľadu a rétoriky kandidáta, analýza rôznych možností skomolenín jeho mena, definovanie primárneho kódu, akejsi DNA, od ktorej sa bude odvíjať všetko, čo povie a urobí, vymyslením „príbehu značky“. Až následne vzniká grafická podoba loga.

Logá terajších kandidátov sú rôzne. Od loga podobajúceho sa skôr na čokoládovú tyčinku „Rudy“ (Giuliani) cez moderný dizajn záhadného produktu s názvom „O“ (Obama) až po generálsku hviezdičku na výložke Johna McCaina. A popri tom odkazy na úspešné prvky kampaní predchodcov (Hillary Clintonová) a „povinné jazdy“ národných symbolov. Už v samotnom logu sa každý z kandidátov snaží o sebe „povedať“ to najdôležitejšie: v čom sa líši od ostat­ných.

SkryťVypnúť reklamu

Tak mi napadá: čo chcel Eduard Kukan povedať tým štvorlístkom?

Autor: Marian Timoracký, marketingový poradca, United Consultants

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 587
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 309
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 712
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 121
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 338
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 910
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 864
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 392
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu