BRATISLAVA. Až tri štvrtiny užívateľov internetu v minulosti využilo nákup cez internet. Online nakupujú častejšie muži, ľudia vo veku 26 až 45 rokov, osoby s vysokoškolským vzdelaním, zamestnaní, podnikatelia, obyvatelia menších obcí a ľudia z miest, ktoré majú viac ako 20–tisíc obyvateľov. Vyplýva to zo štúdie, ktorú realizovala tento rok v júni spoločnosť TNS SK .
V prvom polroku si najviac ľudia prostredníctvom internetových obchodov kúpili oblečenie, knihy a elektroniku. Prostredníctvom webu sa tiež dobre predávajú letenky, hardvér, kozmetika, CD, DVD, lístky na rôzne podujatia, mobilné telefóny a fotoaparáty.
Medzi najčastejšie uvádzané dôvody, pre ktoré niektorí užívatelia internetu nevyužili ešte e-commerce, patrí skutočnosť, že tovar nie je možné osobne vyskúšať, ďalej neochota platiť za doručenie tovaru, presvedčenie, že stačia klasické kamenné obchody, ale tiež nedôvera k peňažným transakciám na internete.