Muzikál Fidlikant na streche v réžii Jozefa Bednárika už úspešne uvádzalo nitrianske Divadlo Andreja Bagara a Divadlo Jonáša Záborského v Prešove. Nie je to však prvý titul, ktorý sa na Novú scénu vrátil. V uplynulej sezóne mohli diváci napriek derniére a niekoľkoročnej pauze opäť vidieť komédie Blbec na večeru a Všetko sa posralo. A uvidia ich aj po prázdninách.
„Priznám sa, radšej by som robil niečo iné, ale v tejto chvíli je to z finančného hľadiska nevyhnutné. Bol som zvyknutý prísť do divadla, kde je hotový dramaturgický plán,“ hovorí Javorský. „Aj pri svojich odchodoch z Nitry a z Prešova som nástupcom zanechal plány na sezónu dopredu. Nielen názov predstavenia, ale aj približný náčrt umeleckého tímu a obsadenia. Myslel som, že keď prídem na Novú scénu, aj mne tu niekto niečo nechá. Nenechal.“
Nenalinajkovanú sezónu teda zachraňujú lacnejšie alternatívy a overená kvalita. „Muzikál Fidlikant na streche veľmi uznávam. Bol nominovaný na Dosky, Marián Slovák aj Milan Kiš si za účinkovanie v ňom odniesli ceny. Pevne verím, že aspoň 50 - 60 repríz to bude mať,“ nádeja sa riaditeľ.
V Bratislave mal ale Fidlikant dve reprízy v Istropolise v rámci hosťovania, divadlo Aréna počas Židovskej noci uviedlo ukážky z tohto muzikálu. Navyše, bratislavskí diváci na nitrianske muzikály ochotne dochádzajú.
Aj keď ide o lacné riešenie sezóny, problémy s peniazmi zostávajú. „Poprosil som tvorcov a inscenačný tím, aby počkali s honorármi až na budúci rok.“ Stiahnutie nákladných titulov z repertoáru nehrozí, lebo teraz na seba začínajú zarábať. S touto sezónou budú podľa riaditeľa aj iné problémy. „Nie preto, že by sme nevedeli, čo inscenovať. My nemáme ľudí. Dobrí režiséri sú ďaleko dopredu objednaní.“
V poslednom období sa divadlo primárne venovalo muzikálu. Repertoár bol podľa riaditeľa príliš úzky. Aj dve obnovené komédie ho mali rozšíriť a priniesť možnosť zájazdovať s predstaveniami.
„Najradšej by som bol, keby divadlo bolo mimo všelijakých káuz a afér. Budeme si robiť svoju robotu a v ďalšom období ukážeme zmysluplné a kvalitné predstavenia. Nevylučujeme ani koprodukcie, ale musí z toho mať v prvom rade profit divák. Potrebujeme čas.“
To, že na Novej scéne pôsobí nitriansky dramaturg Svetozár Sprušanský, ešte neznamená, že divadlo bude kopírovať aj nitriansky repertoár. „Na Hamletov a Macbethov zabudnite,“ odkazuje Javorský.
Ostávajú verní ľahšiemu žánru: kriminálnym komédiám, tanečnému divadlu, hrám s pesničkami, komorným aj veľkým muzikálom. Dokonca majú záujem aj o pôvodnú tvorbu. Dobrá správa na záver: dávajú dokopy orchester.