Slovenská značka: Popular

Nielen v hypermarketoch sa dajú nájsť dobré kúsky na vešiak do skrine. Dizajn štúdio ÚĽUV predstavuje dvojicu mladých slovenských dizajnérov.

Z dielne značky Popular.Z dielne značky Popular. (Zdroj: AUTORKA)

Každá správna „pipka“ či metrosexuál vie, že obdobie letných výpredajov sa pomaly končí. Namiesto vyvaľovania sa na plážach strávili prevažnú časť leta poctivým vymetaním nákupných centier a teraz sa vytešujú zo šatníka zásobeného svetoznámymi (pravými alebo falošnými) módnymi značkami.

Načo cestovať? Veď prostredníctvom odevných visačiek sa v skrini ocitne celý svet – Španielsko, Francúzsko, ale i exotické destinácie - Čína, Indonézia, Bangladéš.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Hand made in Slovakia with Love

Netreba však zabudnúť ani na krásy rodnej hrudy. „Hand made in Slovakia with Love“ sa hrdo skvie na jednom z tričiek pomerne novej, no ambicióznej módnej značky Popular. Stojí za ňou dvojica mladých dizajnérov – Zuzana Kubánová, absolventka ateliéru textilného dizajnu, a Michal Rafaj, grafický dizajnér a DJ.

SkryťVypnúť reklamu

Chrbtovou kosťou značky sú tašky s typickým farebným rastrom z figúrok panáčika s telom LP platne, neskôr pribudli i tričká a menšie odevné doplnky. Značka Popular vznikla v roku 2002 a zdá sa, že sa jej darí – jednotlivé „kúsky“ získavajú pomerne široký okruh priaznivcov. Prierez ich tvorby možno v týchto dňoch vidieť v Dizajn štúdiu ÚĽUV v Bratislave.

Cieľovou skupinou značky Popular sú mladí ľudia. Tí vyžadujú okrem kvality či nositeľnosti aj nadhodnotu v podobe originálneho a najlepšie i vtipného imidžu.

Tričká a tašky z dielne Popular sa hemžia popkultúrnymi ikonami. A čo je lepšie ako jeden Mickey Mouse? Predsa stovky rovnakých maličkých myšiakov!

V mnohých domácnostiach sú obľúbenými dekoratívnymi motívmi jelene – šup s nimi na tašku. Rovnako i brmbolce, saténové mašle, háčkované čerešne či dôležité heslo „I love shopping“. Popkultúra je zároveň uctievaná i ironizovaná.

SkryťVypnúť reklamu

Knight Rider a jeho Kit

Súčasťou výstavy sú i ukážky grafického dizajnu v pop-artovom štýle, vizuálne i tematicky úzko prepojené s textilnou tvorbou. Cítiť z nich očarenie masovou kultúrou, najlepšie vo forme reklamných vizuálov a sloganov, ktoré odkazujú na reálne či fiktívne produkty („Popular pizza – fresh and crispy“, „Popular – the fashion brand“.)

Najväčším skvostom je však reklamný pútač s Davidom Hasselhoffom alias Michaelom Knightom z kultového seriálu z osemdesiatych rokov, kde nám dobrácky oznamuje: „Knight Rider don’t drink“.

Michael však mal k dispozícii i hovoriace auto Kit so zázračným tlačidlom Turbo boost, aktivujúcim raketový pohon. Mladým dizajnérom zostáva teda popriať, aby sa aj ich myšlienky dokázali raketovou rýchlosťou preniesť nástrahami, čakajúcimi na ceste od nápadu k jeho realizácii.

SkryťVypnúť reklamu

Reklamný pútač s Davidom Hasselhoffom.

FOTO – AUTORKA

Autor: Silvia Peťková (Autorka je kulturologička)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 594
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 326
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 716
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 138
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 349
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 881
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 879
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 375
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu