Každá správna „pipka“ či metrosexuál vie, že obdobie letných výpredajov sa pomaly končí. Namiesto vyvaľovania sa na plážach strávili prevažnú časť leta poctivým vymetaním nákupných centier a teraz sa vytešujú zo šatníka zásobeného svetoznámymi (pravými alebo falošnými) módnymi značkami.
Načo cestovať? Veď prostredníctvom odevných visačiek sa v skrini ocitne celý svet – Španielsko, Francúzsko, ale i exotické destinácie - Čína, Indonézia, Bangladéš.
Hand made in Slovakia with Love
Netreba však zabudnúť ani na krásy rodnej hrudy. „Hand made in Slovakia with Love“ sa hrdo skvie na jednom z tričiek pomerne novej, no ambicióznej módnej značky Popular. Stojí za ňou dvojica mladých dizajnérov – Zuzana Kubánová, absolventka ateliéru textilného dizajnu, a Michal Rafaj, grafický dizajnér a DJ.
Chrbtovou kosťou značky sú tašky s typickým farebným rastrom z figúrok panáčika s telom LP platne, neskôr pribudli i tričká a menšie odevné doplnky. Značka Popular vznikla v roku 2002 a zdá sa, že sa jej darí – jednotlivé „kúsky“ získavajú pomerne široký okruh priaznivcov. Prierez ich tvorby možno v týchto dňoch vidieť v Dizajn štúdiu ÚĽUV v Bratislave.
Cieľovou skupinou značky Popular sú mladí ľudia. Tí vyžadujú okrem kvality či nositeľnosti aj nadhodnotu v podobe originálneho a najlepšie i vtipného imidžu.
Tričká a tašky z dielne Popular sa hemžia popkultúrnymi ikonami. A čo je lepšie ako jeden Mickey Mouse? Predsa stovky rovnakých maličkých myšiakov!
V mnohých domácnostiach sú obľúbenými dekoratívnymi motívmi jelene – šup s nimi na tašku. Rovnako i brmbolce, saténové mašle, háčkované čerešne či dôležité heslo „I love shopping“. Popkultúra je zároveň uctievaná i ironizovaná.
Knight Rider a jeho Kit
Súčasťou výstavy sú i ukážky grafického dizajnu v pop-artovom štýle, vizuálne i tematicky úzko prepojené s textilnou tvorbou. Cítiť z nich očarenie masovou kultúrou, najlepšie vo forme reklamných vizuálov a sloganov, ktoré odkazujú na reálne či fiktívne produkty („Popular pizza – fresh and crispy“, „Popular – the fashion brand“.)
Najväčším skvostom je však reklamný pútač s Davidom Hasselhoffom alias Michaelom Knightom z kultového seriálu z osemdesiatych rokov, kde nám dobrácky oznamuje: „Knight Rider don’t drink“.
Michael však mal k dispozícii i hovoriace auto Kit so zázračným tlačidlom Turbo boost, aktivujúcim raketový pohon. Mladým dizajnérom zostáva teda popriať, aby sa aj ich myšlienky dokázali raketovou rýchlosťou preniesť nástrahami, čakajúcimi na ceste od nápadu k jeho realizácii.
![]() Reklamný pútač s Davidom Hasselhoffom. FOTO – AUTORKA |
Autor: Silvia Peťková (Autorka je kulturologička)