Nie však ideológiou, skôr zvukom. Začali hrať pesničky. Niežeby v minulosti nehrali, no tie dnešné sú asi najviac prijateľné aj pre bežných poslucháčov rádií. Alebo skôr, pre dramaturgov hudobných playlistov.
„Ani sa tak nezmenila naša hudba ako skôr prístup rádií,“ hovorí o fungovaní hudby na Slovensku líder PPE Pino. „Dnes to funguje striktne na obchodných vzoroch, nie intuitívne ako v minulosti. Preto je pre kapely, ako sme my, ťažké preraziť túto bariéru. Predtým sme to síce neriešili, no tento nový album by mohol. Smerovali sme k tomu, aby naše skladby boli v éteri hrateľné.“
Pritom PPE už tradične zápasia s problémom, že sa nikam nedajú jednoznačne zaradiť. Pre tanečnú scénu sú príliš rockoví, pre gitarovú zasa priveľmi elektronickí. „U nás to síce stále nie je také bežné, ale dopĺňa sa to. Čerpáme z oboch štýlov podľa toho, kam nás to práve ťahá.“
PPE, ešte ako Puding Pani Elvisovej, vznikli v Košiciach v roku 1995 ako bočný projekt skupín Dept a Dechester Mixer. Legenda ďalej hovorí o jednej obývačke, jednej skladbe a jednom lokálnom festivale. Dnes sú to štyria chalani a speváčka Slivka. Na konte majú dva albumy, pričom ich debut Automati široká i odborná verejnosť prijali kladne.
Ich poznávacie znaky pritom sú: špecifická pohodová atmosféra, slovné hračky a snaha nebrať sa príliš vážne. V podobnom duchu sa nesie aj aktuálna nahrávka. „Možno niekedy nahráme temný album, ale myslím si, že nám vyhovuje skôr šírenie pozitívnej energie. Nebaví nás ľudí na koncertoch uspávať a napokon, celý projekt PPE funguje na báze veselých tanečných vecí.“
O posune však vravieť môžeme: dnes majú konkrétnejší zvuk, pesničkovejšie a najmä kratšie skladby.
Kedysi si totiž mysleli, že skladba môže trvať pokojne šesť, sedem minút. To sa ešte videli v kapelách ako Underworld. Dnes používajú menej elektronických prvkov, ktoré väčšinou nahradila akustická gitara.
Naživo totiž zistili, že elektronika nie vždy funguje. Ak teda nehráte na tanečnej párty niekde v elektronickom klube. Preto skladby skrátili, chytili sa živých nástrojov a pokúsili sa atmosféru živého hrania preniesť aj na album.
„Keď človek hrá na živom nástroji, emócie z toho idú prirodzenejšie. Uletených projektov je veľa, ale urobiť desať pesničiek s popovou štruktúrou mi pripadá zaujímavejšie,“ vysvetľuje Pino.
Na čisto tanečnú hudbu však PPE nezanevreli. Ďalším v pláne je nosič, na ktorom budú tanečné remixy ich nových skladieb.