Druhý život v Second Life

Second Life sa za štyri roky od svojho vzniku rozvinulna jednu z najväčších virtuálnych ekonomík.

BRATISLAVA. Second Life je jeden z najväčších fungujú­cich virtuálnych svetov. V roku 2003 ho spustila americká spoločnosť Linden Lab. Vstup do sveta je zadarmo. Jediné, čo potrebujete, je počítač s rýchlym pripojením na internet. Po registrácii si stačí vytvoriť postavu, ktorá vás bude vo virtuálnom svete reprezentovať.

Svet je úplne otvorený a umožňuje užívateľom vytvárať vlastné objekty. Či už ide o oblečenie pre virtuálnu postavu, dom, alebo nový účes. Na rozdiel od iných virtuálnych prostredí ostávajú veci, ktoré v ňom vytvoríte, vaším majetkom. Môžete ich ďalej predávať alebo vymieňať. Peniaze na prevádzku sveta získava spoločnosť vyberaním poplatkov za virtuálne pozemky a sčasti aj predajom virtuálnej meny linden za skutočné doláre. Linden slúži ako výmenná jednotka pri obchodoch medzi postavami. Presne ako peniaze v skutočnom svete.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Transakcie však fungujú aj opačným smerom a lindeny, ktoré v Second Life zarobíte, si môžete vymeniť podľa akutálneho kurzu za skutočné doláre. Len za jún malo z ekonomiky Second Life 132 ľudí vyšší príjem ako 5000 dolárov, v prepočte 125-tisíc slovenských korún. Celkovo má plusovú bilanciu viac ako 40-tisíc ľudí.

Ekonomika Second Life rastie rýchlym tempom. V tomto roku by podľa analýzy spoločnosti Deloitte mala dosiahnuť hrubý domáci produkt 500 miliónov dolárov. Na porovnanie HDP ostrova Grenada bude v tomto roku približne 560 miliónov dolárov.

Podnikanie vo virtuálnom svete vynáša veľké peniaze aj v tom skutočnom. Číňanka Ailin Graef sa stala prvou milionárkou, keď v novembri 2006 zarobila na virtuálnom obchode s nehnuteľnosťami reálny milión dolárov. Reuben Steiger si založil poradenskú firmu Mi­lions­Of­Us, ktorá radí spoločnostiam, ako sa správne prezentovať vo virtuálnom prostredí. Do Second Life pritiahol spoločnosti ako napríklad Coca-Cola, Microsoft či Toyota. Jeho spoločnosť očakáva v tomto roku príjmy šesť miliónov dolárov.

SkryťVypnúť reklamu

Marketingový potenciál Second Life využívajú aj veľké medzinárodné firmy na propagáciu svojich produktov. Módne značky oblečenia, počítačové firmy, ale aj politici či cirkvi majú v Second Life svoje sídla a zástupcov. Agentúra Reuters prináša z virtuálneho sveta pravidelné spravodajstvo. Pravidelne sa konajú výstavy, divadelné predstavenia či koncerty. Medzi inými v Second Life naživo vystúpila speváčka Suzanne Vega.

Autor: pst

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 556
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 264
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 707
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 045
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 189
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 933
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 833
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 423
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu