Žilina nesúhlasí s Vážnym

Odborníci zo Žiliny označili snahu utlmiť výstavbu diaľničného tunela pri Višňovom za neodbornú. Prijali by radšej trojročné oddialenie dostavby. Nechcú presmerovanie dopravy na mestské cesty, ako to navrhuje ministerstvo dopravy.

ŽILINA. Žilinčania sa obávajú dopravného kolapsu. Po posledných aktivitách ministra dopravy Ľubomíra Vážneho nie je isté, či a kedy vláda dokončí žilinský úsek diaľnice D1.

Minister Vážny si osvojil požiadavku premiéra Fica, aby diaľnica z Košíc do Bratislavy bola hotová do roku 2010, teda ešte počas jeho prvého volebného obdobia. Ťažké úseky okolo Žiliny to znemožňujú.

Ministerstvo dopravy preto reálne uvažuje o utlmení výstavby diaľnice na niektorých úsekoch. Chce odložiť výstavbu diaľničného tunela Višňové - Dubná Skala a namiesto toho rozšíriť existujúcu cestu I/18 cez Strečniansku úžinu na štvorpruhovú komunikáciu. To by malo umožniť dokončenie diaľnice z Bratislavy do Košíc do roku 2010.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Úvahy ministerstva vyvolali záporné reakcie podnikateľov aj samosprávy. Vedenie Žiliny rokovalo s dopravnými expertmi a dekanom Stavebnej fakulty Žilinskej univerzity Jánom Čelkom. Odmietajú nekompetentné návrhy ministerstva dopravy. To chce údajne dopravu viesť cez Žilinu.

„Navrhované riešenie nie je v súlade so žiadnymi odbornými rozvojovými dokumentmi od mestskej cez regio­nálnu, celoštátnu až po európsku úroveň. Diaľnica D1 je súčasťou európskeho koridoru TEN-T, ktorý má prísne stanovené kvalitatívne parametre, ktorým navrhované riešenie nezodpovedá,“ povedal po rokovaní s odborníkmi hovorca mesta Martin Barčík.

Oddialenie výstavby diaľnice podľa pôvodného plánu by si podľa Barčíka vynútilo náhradné provizórne riešenia, ktoré by mali „negatívne vplyvy na mestský cestný systém“.

SkryťVypnúť reklamu

Vedenie mesta tvrdí, že pre Žilinu je prioritou stavebná a časová kontinuita výstavby diaľnice D1 medzi Žilinou a Martinom i za cenu, že diaľnica D1 bude spojazdnená podľa pôvodného plánu, teda do roku 2013.

Alternatívne riešenie mesto odmietlo. Magistrát sa so žiadosťou a nesúhlasom obráti aj na predsedu vlády.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 551
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 257
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 706
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 039
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 146
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 932
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 830
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 430
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu