stvo školstva na svojej webovej stránke.
Podľa organizácie najvyššie platy by mali dostávať tí, ktorí vyučujú v školách s deťmi so znevýhodneným zázemím a učitelia predmetov, na ktoré ich je nedostatok, napríklad cudzích jazykov, matematiky či prírodných vied.
Mzdy pedagogických zamestnancov by sa mali zvyšovať po zavedení nového systému odmeňovania, ktorý bude zohľadňovať kariérny rast. V základných a stredných školách sa má zaviesť od začiatku roka 2009.
Zavedenie kariérneho systému by malo zabrániť subjektívnemu ohodnocovaniu učiteľov. Rozlišovalo by sa medzi vertikálnou a horizontálnou úrovňou vzdelávania. V rámci vertikálnej úrovne by sa zaviedli štyri kariérne stupne - začínajúci pedagogický zamestnanec, pedagogický zamestnanec, pedagogický zamestnanec s prvou atestáciou a pedagogický zamestnanec s druhou atestáciou.
Po novom by sa platové tarify učiteľov určovali ako súčin priemernej mzdy v národnom hospodárstve a hodnoty koeficientu pre jednotlivé kariérne a platové stupne. V rámci horizontálnej úrovne by sa mali poskytovať kariérne príplatky, funkčné a špecializačné príplatky.
(sita)