Farebné obrazy číhajú na návštevníka hneď na začiatku výstavy spolu s hudbou zo 60. rokov, ktorá sprevádza videoprojekcie. V jednej miestnosti som vo víre psychedelických filmov našla tancovať mladý hipisácky pár, výstave však kritici vyčítajú prílišnú nezáväznú farebnosť na úkor angažovaného a protivojnového posolstva (a žiaľ je stále aktuálne).
Špirála Guggenheimovho múzea ponúka prehliadku skúmajúcu fenomén priestoru na výstave The Shapes of Space. Prezentácia je akoby expanziou Guggenheimovho múzea smerom dovnútra – k rozšíreniu vlastných zbierok zvučných mien namiesto medializovaného plánu pobočky múzea v Abú Dhabi. Politický a kritický aspekt nechýba fotografiám a videoumeniu na výstave Dateline Izrael v Židovskom múzeu. Izraelskí, ale i medzinárodní výtvarníci zachytávajú pretrvávajúci konflikt v najrôznejších podobách – od evokatívnej krajiny na fotografiách Wima Wendersa cez video zobrazujúce múr deliaci Izrael a Palestínu až po sugestívne portréty chlapcov a dievčat vo vojenských uniformách.
Trochu ťažšie na trávenie v rozhorúčenom betónovom meste, ale pri väčšom sústredení má divák šancu, že ho ochladia zimomriavky.
Autor: Viera Levitt (Autorka je nezávislá kurátorka)