Viac než... čokoľvek

Každému podnikateľovi či firme ide - popri maximalizácii zisku - aj o to, aby mal čo najviac spokojných zákazníkov. Základným predpokladom spokojnosti je kvalitný, bezchybne fungujúci výrobok či služba, no ovplyvňuje ju aj mnoho ďalších faktorov: šírka po

Klišé „viac než“ sa dá použiť dokonca aj pri stíhačkách.Klišé „viac než“ sa dá použiť dokonca aj pri stíhačkách. (Zdroj: ILUSTRAČNÉ FOTO – ARCHÍV)

nuky tovaru v predajni, čistota a vzhľad predajne, ochota a ústretovosť obsluhujúceho personálu, jeho informovanosť a odborná zdatnosť..., ale najmä to, ako spoločnosť reaguje na reklamácie či problémy, ktoré vzniknú v súvislosti s používaním jej produktov alebo služieb. A s reklamáciami už má skúsenosti takmer 60 percent obyvateľov Slovenska.

Dnešný zákazník má možnosť cestovať a spoznávať, nájsť si akúkoľvek informáciu, recenziu či názor na internete, vďaka konkurenčnému prostrediu má možnosť výberu. To všetko ho robí informovanejším, rozhľadenejším a - z hľadiska spotrebiteľského správania – i náročnejším. Zreteľnejšie si uvedomuje svoje potreby a očakávania.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Zaklínacia formulka „Viac než...“

Viaceré spoločnosti to pochopili po svojom a vo svojich reklamách sa snažia tvrdiť čosi v zmysle, že „predstihnú vaše očakávania“. V slovenskej reklamnej brandži sa pre tento typ reklamy vžil univerzálny slogan „viac než... (doplňte výrobok či produktovú kategóriu, v ktorej podnikáte)“. A tak vznikajú stále nové a nové „viac než“ značky s originálnym a vskutku odlišujúcim sloganom „viac než“. Napríklad: „Viac než nákup“ (hypermarket), „Viac než IT“ (IT firma), „Viac než okná“ (výrobca plastových okien), „Viac než tesnenia“ (výrobca tesnení), „Viac než len hry“ (hracia konzola), „Viac než špecialisti na stroje“ (výrobca kovoobrábacích strojov), „Viac než papier“ (dodávateľ papiera) či dokonca „Viac než obyčajné bojové lietadlo“ (výrobca bojových lietadiel).

SkryťVypnúť reklamu

Skeptické očakávania zákazníkov

Skúsený, rozhľadený a náročný zákazník však neočakáva, že „inde to bude lepšie“. Je skôr skeptický: v niečom sú lepší jedni, v inom sú lepší druhí – a vôbec nezáleží, či ide o banku, mobilného operátora, výrobcu plastových okien či dodávateľa kancelárskeho papiera. Zákazník potrebuje dôvod, prečo by mal veriť práve tejto a nie inej spoločnosti. A musí to byť dôvod, ktorý je vo vzťahu k výrobku či službe relevantný, pre zákazníka prínosný a zároveň odlišujúci od všetkých ostatných konkurentov. Pokým spoločnosť jasne nepomenuje, v čom konkrétne je lepšia a nebude to dennodenne potvrdzovať v styku so zákazníkmi, sú jej generické tvrdenia typu „viac než (čokoľvek)“ iba zbytočným hádzaním hrachu o stenu.

Autor: Marian Timoracký, marketingový poradca, United Consultants

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 527
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 192
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 702
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 3 861
  5. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 972
  6. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 2 749
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 794
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 477
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu