Operátori už uvádzajú všetky ceny s DPH

Nový zákon o ochrane spotrebiteľa ukončil zlozvyk telekomunikačných operátorov udávať v cenníkoch ceny bez DPH.

BRATISLAVA. Okrem spornej snahy ministerstva hospodárstva zakázať predaj akciových telefónov s viazanosťou, priniesla novela zákona o ochrane spotrebiteľov pre zákazníkov aj niektoré pozitívne zmeny. Jednou z nich je, že už aj mobilní operátori musia zverejňovať ceny s daňou z pridanej hodnoty. Doteraz sa tomu Orange aj T-Mobile bránili. Argumentovali tým, že časť ich klientov si môže DPH odpočítať z daňového základu. Išlo však o podnikateľov, a nie o bežných súkromných klientov.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Tí sa však ani v predajni, hoci to bolo predajcom jasné, nedozvedeli konečnú cenu, ktorú budú platiť, ale cenu bez DPH. Klienti teda museli na konci mesiaca zaplatiť asi o pätinu vyššiu sumu, ako im predajca operátora povedal.

SkryťVypnúť reklamu

Teda nie napríklad 399 korún, ale 475 korún. Ďalším argumentom mobilných operátorov bolo, že ak by jeden z nich začal zverejňovať ceny s DPH, mal by oproti svojmu konkurentovi nevýhodu.

Jeho ceny by totiž boli opticky o 19 percent vyššie. Od prvého júla musia operátori informovať klientov o konečnej cene aj s DPH.

Orange aj T-Mobile nasledovali príklad T-Comu, ktorý začal zverejňovať okrem cien bez DPH aj ceny s DPH. V cenní­koch je teda v súčasnosti cena bez DPH a v zátvorke cena s daňou. O2 začal od začiatku svojho pôsobenia zverejňovať ceny s DPH, a tak nemusel svoje cenníky po 1. júli upravovať.

Rodina reklamovať nemôže

Druhá zmena, ktorá zarezonovala medzi klientmi, bola úprava reklamačných podmienok. Pre ľudí, ktorí získali akciový telefón od známeho či rodinného príslušníka, sa tak reklamačné konanie skomplikovalo.

SkryťVypnúť reklamu

Problém je v tom, že mobil alebo dátovú kartu môže reklamovať len zákazník, ktorý si dané zariadenie kúpil, alebo osoba so splnomocnením na zastupovanie overené notárom. Operátori to vysvetľujú tým, že právo na reklamáciu si môže uplatňovať len účastník záväzkového vzťahu, teda jeho kupujúci. Ten má taktiež právo na výmenu nefunkčného prístroja alebo vrátenie peňazí.

Zariadenie navyše nemožno reklamovať inde, ako v značkových predajniach operátorov. Problém nastával napríklad vtedy, ak bolo potrebné stornovať dodatok k zmluve o pripojení. To totiž nemohol spraviť nijaký, ani autorizovaný servis.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 535
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 210
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 702
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 3 915
  5. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 952
  6. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 2 869
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 810
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 465
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu