Tvrdí to známy český facilitátor, mediátor a manažérsky poradca Jiří Plamínek. Napísal už desiatky odborných článkov, učebníc a príručiek z oblasti manažérskeho vzdelávania a prešiel množstvom zaujímavých manažérskych funkcií – bol napríklad českým koordinátorom programu riešenia konfliktov a rozhodovania UNITAR. Nedávno vyšla vo vydavateľstve Grada jeho knižka Vedení porad.
„Ľudia sa stále ešte schádzajú na poradách skôr preto, aby si niečo vypočuli alebo radostne odsúhlasili, než aby sa o niečom skutočne poradili,“ upozorňuje Plamínek. „Nemôžeme sa teda čudovať, že ľudia prichádzajú na porady otrávení a odchádzajú ešte otrávenejší.“ Zdravý rozum hovorí, že takéto stretnutie nemá význam. Ako teda zmysluplnú poradu pripraviť?
Aj výber témy je jedným z kľúčových bodov úspechu. Na poradu sa nehodia napríklad spory a problémy, ktoré zaujímajú iba obmedzený počet účastníkov. Téma porady by mala zaujímať všetkých účastníkov, tvrdí Plamínek a upozorňuje, že motivácia zúčastniť sa by mala vzniknúť ešte predtým, ako sa porada začne. Zdanlivo jednoduchá rada, len ju vziať vážne.
Knižka je vôbec napísaná takýmto jednoduchým a ľahkým jazykom. A navyše je zrejmé, že autor má dostatok živých skúseností.
Autor: gal