Právny spor je oveľa zložitejší. Ak dokážu bývalému hlavnému mechanikovi Ferrari Nigelovi Stepneyumu priemyslovú špionáž v prospech McLarenu, hrozia mu štyri roky väzenia.
Prášok v Stepneyho vreckách
V kauze je množstvo senzačných indícií, ale málo dôkazov, aby sa z obvinení stali obžaloby. Taliansky denník La Gazzetta dello Sport priniesol: „Pri domovej prehliadke v Stepneyho byte skutočne našli vo vreckách nohavíc mechanika biely prášok (malo to byť vraj hnojivo), ktoré nasypal do motorov Ferrari pred Veľkou cenou Monaka. Zloženie neznámej látky sa skúma, výsledok oznámia v septembri.“ Stepney reagoval: „Ide o provokáciu.“
Taliansky denník La Repubblica vysnoril: „Šéfkonštruktér a dizajnér stajne McLaren Mike Coughlan dostal z Ferrari tajné materiály.“ Nie však od Stepneyho, ale kuriérnou poštou. Coughlan to povedal na stredajšom predbežnom vyšetrovaní na londýnskom súde.
McLaren v zložitej situácii
Mechanik McLarenu vraj o týchto veciach hovoril s viacerými ľuďmi z tímu, aj s výkonným riaditeľom Jonathanom Nealom. Šéf aj spolupracovníci Coughlanovi radili: „Dištancuj sa od toho a materiály znič.“ Vraj tak urobil, ale všetko si nechal prekopírovať do digitálnej podoby.
Coughlan má neplatené voľno a má zákaz akéhokoľvek styku so stajňou. Taliani tvrdia, že monoposty McLarenu majú aerodynamiku Ferrari, ktorú chystal v nákresoch Stepney.
McLaren sa dostal do zložitej situácie v najhoršiu možnú chvíľu. Medzinárodná automobilová federácia vypočuje obe strany vo štvrtok 26. júla. Ak skonštatuje, že McLaren-Mercedes vlastnil od marca do júla 2007 dôverné dokumenty Ferrari, môžu britskému tímu odňať body z tohto obdobia.
Brit sa skrýva
V Británii má kauza charakter klasického vyšetrovania, v Taliansku pripomína nový diel bondovky. „Stepney opustil krajinu,“ informuje Gazzetta dello Sport.
„Mám za sebou niekoľko divokých naháňačiek. Vo svojom aute som našiel sledovacie zariadenie. Moju priateľku Ash sledovali v dome, našla ,ploštice',“ píše denník na začiatku minulého týždňa, ale neprezrádza, ako ku komunikácii prišlo.
Stepney a Coghlan sú minimálne dobrí známi, ak už nie blízki priatelia. Pracovali spolu v deväťdesiatych rokoch v Benettone. V roku 1993 prešli do Ferrari, o štyri roky sa ich cesty rozišli.
Kritizoval Ferrari
Stepney začal kritizovať pomery vo Ferrari vlani v zime, keď odišiel z tímu technický riaditeľ Ross Brawn. Stepney vraj túžil po jeho kľúčovom mieste. Keď ho nedostal, obrátil sa proti stajni. To sú najčastejšie špekulácie o motíve.
Stepney od začiatku hovorí o sprisahaní a pomste. „Ferrari je v Taliansku ako náboženstvo. Keď idete proti nemu, akoby ste napadli Vatikán,“ hovoril šéfmechanik pre Gazzettu dello Sport ešte v máji.
Obeťou pomsty?
Ferrari Stepneyho hneď po Veľkej cene Monaka (27. mája) prepustilo. „Som obeťou vnútornej politiky Ferrari. Považujú ma za zradcu. Keď som sa postavil proti systému v tíme, pritlačili ma. Mám obavy, ale neurobil som nič zlé,“ povedal pre Gazzettu dello Sport a zľahla sa po ňom zem.
Stepneyho advokátka Sonia Bartoliniová má vraj dôkazy svedčiace v prospech jej klienta. „Ide o sprisahanie,“ vyhlásila právnička. Ferrari Stepneyho zažalovalo. Spis je na prokuratúre v Modene.
Zástupcovia Ferrari tvrdia, že sa chcú so Stepneym stretnúť. Bartoliniová má vraj aj tromf: „Nigel Stepney je obeť, únik informácií zo stajne zariadili iní.“