Otvorení

Budú ľudia viac otvárať noviny, ak sa budú viac otvárať noviny samy? Čoraz viac médií sa zaoberá tým, ako informovať svojich čitateľov, poslucháčov a divákov o zákulisnom dianí vo vnútri firmy a aký vplyv bude mať prípadná (ne)úprimnosť na ich podnikanie.

Zverejniť tajomstvo zvnútra akejkoľvek organizácie dnes môže každý. Stačí si napríklad založiť internetový denník vo forme blogu, odkiaľ sa dostatočne zaujímavá informácia rozšíri okamžite. Má médium vydať zamestnancom zákaz vynášať alebo naopak dať do pracovných zmlúv dodatok o povinnej otvorenosti?

Anarchisti by najradšej zverejnili všetko od záznamov interných porád, cez výplatné pásky po prepisy mailového flirtovania medzi hviezdnymi reportérmi. Neriadená totálna transparentnosť je pre nich v súlade so žurnalistickou zásadou úprimného reportovania. Navyše, má to byť konkurenčná výhoda – na reality shows navyknuté publikum miluje tých, čo ho pustia do svojej kuchyne i spálne.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Proti anarchistom stoja manipulátori. Na komunikáciu s verejnosťou im postačuje pravidelná polročná tlačová správa na tristo znakov (vrátane medzier) vypracovaná komunikačným oddelením. Žurnalisti majú spolu s lekármi a advokátmi hovoriť len zlomok z toho, čo naozaj vedia. Tvrdia, že médiá nemajú pohľadom na neistých, nepripravených, či nebodaj arogantných a hlúpych pracovníkov podrývať to najcennejšie, čo majú – svoju dôveryhodnosť.

Výsledkom diskusie medzi oboma tábormi bude viac alebo menej manipulovaná anarchia. Význam celej debaty pre výsledky firiem je zanedbateľný. Podstata mediálneho úspechu totiž ostane vždy tá istá – ľudia chcú kvalitné správy, zaujímavé názory a dobrú zábavu. Akokoľvek podaný pohľad na každodennú rutinu práce v médiách neposkytne ani jedno.

SkryťVypnúť reklamu

Autor: zástupca šéfredaktora denníka SME

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  2. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  3. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  6. Probiotiká nie sú len na trávenie
  7. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  8. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 341
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 5 902
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 689
  4. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 3 181
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 2 698
  6. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 2 300
  7. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 707
  8. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 604
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu