Leto. Nafúknuť alebo roztočiť?

Reklamní textári to nemajú ľahké. Každý deň musia vyprodukovať desiatky, možno aj stovky slov, poskladať ich do viet, štylisticky upraviť a vytvoriť tak slogany, „hedlajny“, texty v odrážkach i bez nich... Ej veru, naozaj to nemajú jednoduché.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ – INTERNET)

Reklamní textári to nemajú ľahké. Každý deň musia vyprodukovať desiatky, možno aj stovky slov, poskladať ich do viet, štylisticky upraviť a vytvoriť tak slogany, „hedlajny“, texty v odrážkach i bez nich... Ej veru, naozaj to nemajú jednoduché.

No ako v ktorejkoľvek oblasti, aj tu, pri tvorbe reklamy, existujú určité barličky, či pomôcky, ktoré dokážu v kritických chvíľach výdatne pomôcť. Jedna z nich je aj striedanie ročných období a s nimi späté udalosti: zimný výpredaj, jar - príprava na leto, Medzinárodný deň detí, leto, návrat do školy, dušičky, Vianoce ...

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Ako zdramatizovať letnú ponuku?

Viem si predstaviť, že s príchodom leta dostali viacerí reklamní tvorcovia od svojich klientov zadanie „pripraviť letnú kampaň“. Hoci v mnohých prípadoch „letné ponuky“ nemajú s letom vonkoncom nič spoločné, reklamní tvorcovia majú za úlohu využiť tematiku leta na upútanie pozornosti.

No v reklame nemôžu iba stroho oznámiť, že je leto (to vieme aj bez reklamy) a že teda preto sa klient XY rozhodol dať zákazníkom ku každému kúpenému automobilu osviežujúci nápoj zdarma. Musia propagovaný výrobok myšlienkovo prepojiť s témou leta, alebo ako sa hovorí: „zdramatizovať ideu“.

Vy si leto užívajte, my ho sponzorujeme

Lenže po toľkých letných kampaniach je už veľmi ťažké prísť s niečím novým, neošúchaným. A tak, ako po minulé roky, aj „toto leto to môžeme poriadne nafúknuť“ – hovorí jeden mobilný operátor (a nafukuje obrovskú nafukovačku). Druhý operátor kontruje: „Toto leto to poriadne roztočte“ (a krúti pritom papierovými dáždnikmi).

SkryťVypnúť reklamu

Iní výrobcovia či poskytovatelia služieb vo svojich reklamách vyzývajú, aby sme „rozbehli svoje leto naplno“, alebo aby sme si ho „vychutnali so špeciálnou edíciou“ (auta, DVD, ...). „Užite si leto s krížovkami!“ – kričí ďalší. „Chceme, aby ste si toto leto užili, preto zaplatíme lízing za vás.“ – sľubuje ďalší a v reklame dokonca sám seba vyhlási za „sponzora leta“.

Nech je ako chce, reklamní tvorcovia radi využívajú tematizáciu letom; aj oni by si radi užili (napríklad letnú dovolenku). Horšie je, keď majú vymýšľať reklamu v „hluchom období“, vtedy sa musia sústrediť iba na samotný výrobok a pokúsiť sa predať jeho naozajstnú výhodu – bez ohľadu na to, či je MDD, dovolenkové obdobie alebo hystéria okolo nakupovania vianočných darčekov.

SkryťVypnúť reklamu

Autor: Marian Timoracký, marketingový poradca, United Consultants

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  2. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  3. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  6. Probiotiká nie sú len na trávenie
  7. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  8. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 344
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 5 912
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 690
  4. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 3 169
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 2 751
  6. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 2 218
  7. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 696
  8. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 607
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu