Televízia v lete láka, keď prší

Televízie v lete nevysielajú niektoré relácie, neoplatísa im platiť ich výrobu.Počasie im však pomohlo,a v tomto júli im zatiaľ sledovanosť nekleslatak, ako sa očakávalo.

V horúcom lete sledovanosť klesá.V horúcom lete sledovanosť klesá. (Zdroj: ILUSTRAČNÉ – TASR)

BRATISLAVA. V lete sa na slovenské televízie pozerá aj o 600-tisíc divákov menej ako inokedy. Najvyššiu sledovanosť mávajú v decembri a januári.

„Celkový čas strávený pri televízii je menší, týka sa to všetkých televízií i cieľových skupín,“ hovorí o lete Martin Krafl z Českej televízie. Výnimkou je školopovinná mládež, ktorá počas prázdnin sleduje televíziu aj predpoludním. „Sledovanosť klesá aj ráno, keďže deti nemusia tak skoro vstávať,“ pripomína hovorkyňa Markízy Oľga Dúbravská.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Lokálny vplyv má aj počasie. Ak príde dážď, počet tých, čo sedia pred televízorom, okamžite stúpne. „V júli nastalo ochladenie, pokles sledovanosti bol miernejší, ako by sa dalo očakávať,“ hovorí Želmína Habánová z STV. „Nezaznamenali sme dramatické zmeny v sledovanosti,“ potvrdila aj Tatiana Tó­thová z televízie Joj.

SkryťVypnúť reklamu

V lete sa mení aj správanie divákov počas dňa. „Letní diváci prichádzajú k televízorom asi o hodinu neskôr, až okolo šiestej,“ tvrdí Tóthová z Joj. Televíziu však sledujú o niečo dlhšie, aj po desiatej večer.

S nižšou sledovanosťou súvisia aj horšie obchodné čísla. „Televízie sťahujú viaceré relácie, aby mali nižšie výrobné náklady. S nižšími reklamnými príjmami ich nedokážu zaplatiť,“ hovorí Radoslav Augustín, šéfredaktor mediálne.sk. S nižším počtom strán vychádzajú aj tlačené médiá. Augustín hovorí, že logická je letná prestávka len pri politických reláciách.

Pre konkrétne televízie leto nemusí byť vždy sklamaním. Českej televízii napríklad podľa Krafla vlani v lete výrazne stúpol podiel na trhu.

STV si tento rok v prvých júlových dňoch udržala celodennú sledovanosť na marcovej úrovni. Spôsobil to presah relácie Hit storočia do júlového programu, ale pomohol aj Sviatok Cyrila a Metoda. Minulý štvrtok preň STV dosiahla najvyšší celodenný podiel v tomto roku - až 20-percentný. Priemerná júlová denná sledovanosť STV zatiaľ klesla oproti januáru len o 0,3 percenta, kým v vlani to bolo až o 1,5 percenta.

SkryťVypnúť reklamu

Nedostatok vlastných relácií nahrádzajú televízie kupovanými titulmi či reprízami.

Nemôžu si však dovoliť ponúkať len reprízy. STV preto začala v lete s Mojím najmilším hitom. Markíza prišla s českou verziou Zámeny manželiek, začala tiež hľadať „najkrajšiu chalupu na Slovensku“ v relácii Chalupári či svoj najobľúbenejší program v relácii Slovensko pozerá Markízu. V nedeľu spustila šou Ste chytrejší ako piatak?, v ktorej dospelí odpovedajú na otázky z učiva pre piatakov. Prvé diely programov mali najväčší podiel na trhu.

Joj prišla s typicky letnou akciou, s Veľkou letnou stávkou Kubáni vs. Ekkert. „Obaja reportéri majú už v tejto chvíli za sebou asi tretinu cesty.“ Tóthová hovorí, že Joj sa takto darí dostať sa viac do regiónov. „Vítajú ich celé dediny, ľudia im ponúkajú jedlo, nocľah, chcú sa s nimi fotiť.“

SkryťVypnúť reklamu

Dočasne zrušili

STV – Ranný magazín, Ľudia na Jednotku, Duel, Okamih, Táraninky, Zmenáreň, Extra, Milionár, O 5 minút 12. Reprízovať bude Drišľakoviny, seriál Slovácko sa nesúdi, Niečo za niečo či S.O.S.

Markíza – Na telo, Lampáreň, Paľba, Smotánka, Pestúnka, Sedem s r. o., Na streche, Srdcové záležitosti, Vilomeniny, Dereš, Aj múdry schybí, ale aj seriály Najväčšie tragédie Slovenska či Ordinácia v ružovej záhrade. Reprízuje len Susedov.

Joj – De Facto, Politika.sk, Ranné noviny, Noviny Plus, Páli vám to?, Riskuj!, Inkognito, Maf­story, Skutočné príbehy, Bez obáv, prosím. Reprízuje Varí vám to?, Nakupuje vám to?, Črepiny.

(zu)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 574
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 290
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 709
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 083
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 297
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 926
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 852
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 409
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu